Promocionar els desplaçaments curts, de menys de 5 quilòmetres, en bicicleta és el principal repte d'aquest mitjà de transport en un futur proper. Que els ciutadans es plantegin pedalar des de Valldoreix, Mira-sol o la Floresta fins al centre de Sant Cugat enlloc d'acostar-s'hi en cotxe pot suposar el canvi definitiu en la mobilitat urbana a la ciutat. Tot això ha de passar, però, per una reducció general de la velocitat a la ciutat i per una mobilitat més pacífica. Així ho ha explicat Ernest Vidal, un dels portaveus de l'Assemblea de la Bici, coincidint amb la setmana del Dia Mundial de la Bicicleta.
El confinament ha suposat un renaixement d'aquest mitjà de transport, especialment en l'àmbit esportiu, ja que era una de les poques opcions per exercitar-se amb les restriccions del confinament. Vidal ha explicat que aquests dies s'han vist molts practicants amb bicicletes que no eren de la seva talla o molt antigues i que els mecànics han rebut moltes visites de persones que en recuperaven una que tenien guardada i volien posar-la a punt. Aquest impuls s'hauria d'aprofitar, però cal treballar per crear les condicions idònies perquè creixi el seu valor com a vehicle urbà de primer ordre.
Vidal assenyala que al centre els ciclistes tenen recursos per moure's amb més o menys comoditat però que cal treballar perquè la bicicleta també sigui una opció per acostar-s'hi des dels districtes. Per això, cal pacificar el trànsit i crear més zones de 30 quilòmetres per hora perquè la gent perdi la por a fer-la servir en zones on fins ara prevalen els cotxes. D'aquesta manera, ha explicat Vidal, es pot crear una cultura de l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport, no només com a eina per fer esport com a remei per l'ús excessiu del cotxe privat, un fet que es podria aguditzar, ha explicat, amb la por a les aglomeracions al transport públic que pot provocar la Covid-19.
Pensem que és interessant venir de Valldoreix, de la Floresta, a Can Sant Joan o fins i tot anar a Barcelona. Una vegada ets al centre el ciclista ja té les eines per circular.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
Foto
La bicicleta ha guanyat força però encara té potencial per créixer / Foto: Localpres
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.