Dia rere dia, els alumnes van construint i donant forma al seu producte i, a partir de prova-error i l'ajuda tècnica d'uns instructors del Centre Edgerton, els equips es van autocorregint. La finalitat d'aquest projecte és la col·laboració entre el grup i també la resta d'equips per compartir punts forts i errors. Així ho ha explicat el professor de l'escola Thau Sant Cugat Gerard Solanes, qui també ha posat èmfasi que el taller es realitzi íntegrament en anglès. Solanes considera 'vital' que els estudiants 'dominin conceptes tècnics' en una altra llengua.
Per als estudiants ha estat 'una meravella' haver pogut formar part d'aquest projecte. L'alumne Martí Viñolas ha assegurat que 'no cada dia' tens una 'oportunitat com aquesta' i ha posat en valor haver pogut 'arribar a la fi del projecte' amb els amics. Per la seva banda, Emma Chillón remarca que, de primeres, 'mai ho tens del tot bé' i destaca la importància de 'repetir molts cops' per tenir un robot perfecte.
Aquest taller és una iniciativa impulsada pel professor i investigador científic del MIT Ed Moriarty i que, a través d'una professora del CIC, s'ha pogut dur a terme al Thau Sant Cugat. Els 24 alumnes del centre santcugatenc han comptat amb l'ajuda tècnica i la col·laboració de set instructors que treballen amb el Centre Edgerton, als Estats Units. Un d'ells, Adrian Tanner, ha detallat que la seva tasca és 'ensenyar' als nois i noies perquè 'aprenguin a fer coses per ells mateixos'. Tanner recorda que 'tothom és creatiu des de jove' i que els instructors els han acompanyat per mostrar-los com 'organitzar aquesta creativitat i a treballar en equip' per fer un robot subaquàtic 'fantàstic'. L'instructor també s'ha mostrat 'impressionat' per la bona feina que han fet els estudiants.
La setmana per construir aquests vehicles motoritzats i amb control remot ja ha finalitzat. Aquest 31 de gener els alumnes de tots els centres que han participat del taller presentaran i exposaran els projectes finals en un acte obert al públic a la Salle Bonanova de Barcelona. A partir de dos quarts de cinc de la tarda, els equips exposaran de manera global quins inconvenients s'han trobat, quins han estat els punts forts i què han après.
M. Viñolas / E. Chil
És una meravella. No cada dia tens una oportunitat com aquesta. Poder arribar a la fi del projecte amb els amics i veure on hem arribat en cinc dies és brutal. / Vam fer un prototip i ens el van fer desmuntar tornar a fer per millorar-lo. Al primer cop mai ho tens del tot bé, fins que no has repetit molts cops i ho tens perfecte.
Adrian Tanner
Sóc instructor i treballo amb el Centre Edgerton per anar a ensenyar a aquests nens i que aprenguin a fer coses per ells mateixos. Tothom és creatiu des de jove i els estem ensenyant a organitzar aquesta creativitat i treballar junts en equip per fer un robot fantàstic.
Gerard Solanes
És una oportunitat genial que vingui algú d'un país de fora i es faci un 'workshop' de moltes hores durant una setmana molt intensa, íntegrament en anglès. De cara a la seva educació posterior, dominar els conceptes tècnics en una altra llengua és vital. També entenen una mica més del treball cooperatiu.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.