Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, que mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim permès.
Els radars tenen l'objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.
Amb aquesta ampliació de 6,08 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat de tram, l'SCT continua apostant per aquest sistema de control que promou la velocitat constant.
Actualment ja funcionen 19 radars de tram en el conjunt de la xarxa viària catalana. Amb la posada en marxa d'aquests dispositiu a la C16 ja són 103,84 els quilòmetres controlats per aquest sistema de velocitat mitjana.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.