Rull ha lamentat que un tràmit administratiu endarrereixi unes obres que van començar ara fa 10 anys i que avancen a un ritme de construcció de 200 metres l'any. En aquest sentit el conseller ha reclamat al Consell d'Estat i al govern espanyol que autoritzin i aprovin la modificació pressupostaria necessària per reprendre les obres.
Josep Rull
Potser és d'aquelles inversions que amb menys quantitat invertida s'aconsegueix més rendiment per a tots. Estem parlant d'una inversió d'uns 75 milions d'euros que té un potencial de benefici per a tothom que és extraordinari.
Els pressupostos generals de l'estat d'aquest 2017 inclouen 2,8 milions d'euros per a les obres, amb previsió de destinar-hi 5 milions més fins el 2019. Per completar l'actuació d'acord amb les peticions del territori caldria que s'aprovessin les modificacions del pla i l'augment del pressupost de 50 a 76 milions.
El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Damià Calvet, també ha carregat contra el paper de Foment.
Damià Calvet
El ministeri ha demostrat molt poca diligència perquè portem més de 10 anys amb aquesta obra, que no és molt costosa, però que ha quedat aturada en nombroses ocasions i que a hores d'ara encara no té un calendari clar. El territori exigeix un calendari i un pressupost clar per tal que aquesta infraestructura s'acabi el més aviat possible i es posi al servei de persones i empreses.
L'enllaç estalviarà fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals als 40.000 vehicles que calcula que hi passen el ministeri.
És la segona vegada en mig any que els 10 municipis més propers a aquest punt de connexió sumen esforços per exigir celeritat en la construcció. La reunió ha arribat després de l'incompliment per part de l'Estat de reprendre els treballs aquest estiu tal com va anunciar el director general de carreteres del ministeri de Foment espanyol, Jorge Urrecho, al representants de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca al maig passat.
Els municipis afectats per aquesta infraestructura són els de Molins de Rei, Castellbisbal, Corbera de Llobregat, Martorell, Pallejà, el Papiol, Rubí, Sant Andreu de la Barca, Terrassa i Sant Cugat.
El ple de març va demanar un calendari clar
Sant Cugat va demanar al març passat al govern espanyol que reprengués i finalitzés les obres de la connexió entre l'A2 i l'AP7 'amb un calendari clar i detallat de la seva execució' que garantís que el tram es posaria en funcionament aquest any. La petició va arribar després d'una moció del PSC amb el suport de l'antiga Convergència que va esdevenir institucional, on també s'instava l'executiu estatal a incloure les partides pressupostàries necessàries perquè les obres es reiniciessin i no es tornessin a aturar.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.