El conseller de Territori i Sostenibilitat ha explicat a Cugat.cat que la nova tarifació permetrà superar aquesta 'discriminació' amb una nova fórmula. Basat en un sistema de targetes sense contacte com el que es fa servir a Londres, aquest mecanisme obre la porta a eliminar les zones en favor de pagar el transport segons criteris adaptats a cada viatger o fonamentats en l'oferta i la demanda dels trajectes.
Lluís Recoder
Quan era alcalde entenia que hi havia una discriminació i com a conseller ho he de solucionar.
Mitjançant un xip electrònic, la nova T-Mobilitat substituirà els 84 abonaments que existeixen actualment i contindrà informació referent a cada usuari. Col·lectius com els jubilats, els aturats i les famílies nombroses rebran bonificacions de manera automàtica, i es preveu que tots els viatgers vegin disminuït el preu dels trajectes a mesura que facin servir més la targeta. La T-Mobilitat també permetrà domiciliar les factures, permetent escollir entre pagar l'import abans o després del viatge.
La intenció de la Generalitat i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) és fer una primera prova pilot del sistema durant la primavera del 2014, per poder avaluar-la abans de la seva implantació definitiva. Prèviament, el govern adjudicarà el contracte de gestió a una empresa concessionària.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.