Segons Foment, la B-40 permetrà canalitzar el trànsit de llarg recorregut entre Abrera i Granollers, descongestionant l'AP-7 i el seu lateral, la B-30, que passen per Sant Cugat. Pel govern espanyol, la infraestructura millorarà l'accessibilitat i la intercomunicació entre els municipis del Vallès.
L'alternativa proposada per Foment és l'anomenada 13, de gairebé 35 quilòmetres, amb 19 viaductes, set falsos túnels, dos túnels naturals, 23 passos superiors i 35 passos inferiors. Serà una autovia d'entre dos i tres carrils per sentit.
A finals de l'any passat, l'Ajuntament es va sumar als sectors que demanaven una execució 'immediata' d'aquesta infraestructura. La demanda, aprovada al ple municipal, va comptar amb els vots de CiU i el PP, mentre que el PSC, ICV-EUiA i ERC van qualificar la moció d'electoralista i van defensar el Pacte Nacional per a les Infraestructures.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.