"Ha sigut una feina transversal. Tots ens hem bolcat perquè sortís al desembre i ho hem aconseguit", ha apuntat la tinenta d'alcaldia de Gestió Urbana, Cristina Paraira, en la roda de premsa anterior al ple. "És el punt de sortida perquè necessitem un nou servei, ja que estem en pròrroga forçosa i no s'està donant el servei que tocaria. Ens havíem de posar en marxa", ha afegit la regidora.
Neteja viària
Augmentarà la seva freqüència i, en general, es doblarà. Al centre vianantitzat, per exemple, es mantindrà la neteja diària, però s'incorporaran millores en maquinària i tipologia de serveis. Al nucli i a barris com Mira-sol, Volpelleres i Can Mates es netejarà setmanalment i a la Floresta, les Planes, Can Barata i Can Borrull es farà de manera quinzenal. Incorporar maquinària d'alta eficiència energètica i de baix consum d'aigua, entre d'altres, són qüestions prioritàries del nou contracte que s'ha de licitar, on també destaca l'augment de pressupost per a la neteja de pintades, que es doblarà, passant a 195.408 euros.Recollida de residus
El nou servei s'ha dissenyat per augmentar, sobretot, la recollida selectiva. Per assolir-ho, es faran més controls a través dels nous contenidors de resta i orgànica, que estaran tancats i funcionaran a través de targetes identificatives. D'altra banda, a Valldoreix també hi haurà un major control de la recollida porta a porta, i també a través de contenidors amb xips.Al nucli s'eliminaran els contenidors soterrats i s'instal·laran plataformes mòbils que funcionaran com un porta a porta amb horaris específics. De fet, el sistema porta a porta s'oferirà també als comerços amb totes les fraccions i no només amb el cartró, com passa ara. D'altra banda, a les Planes, Sol i Aire i Can Barata s'instal·laran compostadors comunitaris amb control d'accés en compte de contenidors d'orgànica.
Nova Taxa de residus
A partir del 2025 s'aplicarà una nova taxa per cobrir el servei de recollida i transport de residus, com marca la llei a partir d'una directiva europea. Aquesta taxa, però, no serà uniforme sinó que cadascú pagarà en funció dels residus que genera i de l'ús de les fraccions de recollida. L'Ajuntament recollirà les dades a partir dels contenidors amb targeta (resta i orgànica) i les inspeccions aleatòries que es faran per barris dos cops l'any.Un contracte de grans xifres
La neteja viària i la recollida de residus és, a nivell econòmic, la concessió més important de l'Ajuntament. El nou servei té un cost global de licitació de 130,7 milions d'euros repartit en quatre lots.Cristina Paraira
Ha sigut una feina transversal. Tots ens hem bolcat perquè sortís al desembre i ho hem aconseguit. Ara és el punt de sortida. Necessitem un nou servei perquè estem en pròrroga forçosa i no s'està donant el servei que tocaria i ens havíem de posar en marxa.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.