Els Cinemes Sant Cugat tancaran per obres 'una setmana o dues'

El govern respon així als Comuns, que alertaven que el tancament podia posar en risc la viabilitat de l'equipament a llarg termini


  • Comparteix:

Els Cinemes Sant Cugat, a l'avinguda del Pla del Vinyet / Foto: Cugat Mèdia

Els Cinemes Sant Cugat, a l'avinguda del Pla del Vinyet / Foto: Cugat Mèdia

La campanya de recollida de signatures engegada pels Comuns per evitar el tancament per obres dels Cinemes Sant Cugat podria no tenir massa recorregut. Un dia després de l'inici de la iniciativa, l'Ajuntament ha assegurat en un comunicat que l'equipament només tancarà 'una setmana o dues', que l'objectiu és acabar les obres abans de setembre i que s'està valorant executar els treballs durant l'agost per 'minimitzar les molèsties'. El govern municipal respon així a les queixes dels comuns, que aquest dijous denunciaven que el tancament dels cinemes podria posar 'en risc' la seva viabilitat a llarg termini.

En el comunicat, la regidora de Cultura, Núria Escamilla, mostra la seva sorpresa pel posicionament dels Comuns i reafirma el "compromís" del govern amb les sales de cinema. "Ens sorprèn que es parli de dates i terminis que no han estat comunicats pel govern", apunta Escamilla, que subratlla que les obres "són molt necessàries". Des de dos anys abans de la sortida de Cinesa de l'equipament el juliol de 2018, no s'havia invertit cap quantitat en el manteniment dels cinemes. Enguany, els pressupostos de 2025 contemplen una partida de 300.000 per condicionar l'espai. Entre les intervencions previstes, hi ha la substitució completa del sistema de climatització, així com altres actualitzacions per garantir el confort dels usuaris.

Com ja va apuntar la regidora de Cultura en un article d'opinió a Cugat Mèdia, el consistori també està treballant en el procés concursal per a la gestió dels cinemes públics, el qual hauria de concloure abans de finalitzar l'any. Les bases de la nova licitació inclouran condicions que garanteixin la continuïtat de la projecció en versió original (VO), la projecció de cinema en català, els cicles d'autor, festivals i la programació de cinema educatiu i social.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.