Més freqüència de pas, recorreguts més linials i més connectats: el nou servei de bus de Sant Cugat es comença a definir

L'Ajuntament i l'Àrea Metropolitana de Barcelona han presentat l'estudi de la nova xarxa d'autobusos


Temes relacionats

Aprovat el conveni perquè Sant Cugat traspassi a l'AMB la gestió del transport públic urbà (20/jun/22)


  • Comparteix:

Amb la nova xarxa d'autobusos, algunes parades actuals desapareixeran i se'n crearan de noves / Foto: Localpres

Amb la nova xarxa d'autobusos, algunes parades actuals desapareixeran i se'n crearan de noves / Foto: Localpres

El nou servei d'autobús de Sant Cugat ja comença a prendre forma: serà una xarxa simplificada, 'més eficient', amb temps d'espera que seran de 20 minuts com a màxim al centre i de 30 als districtes i més freqüència de pas els caps de setmana. Ho han presentat l'Ajuntament de Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aquest dijous a la trobada de la Taula de Mobilitat, on han donat a conèixer l'estudi que posa les bases per materialitzar el conveni que traspassa la gestió d'aquest servei a l'administració supramunicipal. La iniciativa també preveu la incorporació d'una trentena de nous autobusos, elèctrics i híbrids.

Així, s'estableix que es creï una xarxa "més simple i entenedora", amb una nova nomenclatura, la jerarquització dels serveis per tipologia de línia i amb uns recorreguts "més lineals i simètrics". També es treballarà per consolidar els principals corredors de demanda, així com identificar-ne de nous i millorar les connexions amb les estacions de FGC de la ciutat.

Imatge de la trobada de la Taula de Mobilitat aquest dijous

Imatge de la trobada de la Taula de Mobilitat aquest dijous / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

L'estudi es presentarà als consells de barri i es farà una crida a la participació ciutadana per poder "les peticions, aportacions i suggeriments de millora respecte al servei base que presenta aquest estudi i, d'aquesta manera, acabar de definir la xarxa que s'acabarà licitant".

Actualment, la prestació del servei suposa una despesa de 5,5 milions d'euros anuals. Amb el conveni s'acabarà de definir quin és el percentatge de participació municipal.

Tot plegat ja comença a caminar amb fermesa, ja que l'AMB ja ha publicat l'anunci previ de la licitació del servei del transport públic al Diari Oficial de la Unió Europea, pas previ a iniciar la licitació. Fins que no es posi en marxa el nou contracte, l'Ajuntament seguirà prestant el servei, tot implementant millores en la xarxa.

Quants usuaris té la xarxa de busos de Sant Cugat?

La pandèmia ha tingut un impacte clar en el nombre de persones que agafen els autobusos urbans de Sant Cugat. L'any 2019 es van comptabilitzar 1,28 milions de viatgers, una xifra que va caure en picar el 2020 (l'any de l'esclat de la crisi sanitària), situant-se en 720.029. L'any passat es va començar a produir una recuperació, amb 872.296 viatgers que queden lluny de la xifra de 2019. Amb la nova xarxa de busos, es pretén que el nombre d'usuaris s'enfili, almenys, als 2 milions de viatgers cada any.

Aquesta reducció del nombre de viatgers també s'ha fet notar en els ingressos. L'any 2019 es van recaptar, amb els bitllets venuts, 509.682 euros; el 2020, la xifra va caure fins als 229.992 euros; el 2021 es va arribar fins als 340.099 euros.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.