La Zona de Baixes Emissions supera el tràmit del ple i es posarà en marxa l'1 de maig

Les sancions per als cotxes contaminants que circulin pel centre de Sant Cugat seran d'entre 100 i 500 euros


  • Comparteix:

Detall del tub d'escapament d'un cotxe i en segon terme, una biclicleta / Foto: ACN/Pau Cortina

Detall del tub d'escapament d'un cotxe i en segon terme, una biclicleta / Foto: ACN/Pau Cortina

Sant Cugat posarà en marxa l'1 de maig la Zona de Baixes Emissions (ZBE), una mesura que impedirà la circulació dels vehicles més contaminants al centre de la ciutat. Serà el primer municipi català que tiri endavant aquesta iniciativa, que ja funciona al voltant de Barcelona -a l'interior de les rondes-, des de setembre de l'any passat. A Sant Cugat, els vehicles que no disposin d'etiqueta ambiental de la DGT no podran entrar en una àrea de quatre quilòmetres quadrats delimitada per la carretera de Vallvidrera, la ronda Nord, l'avinguda de Roquetes, el carrer de Sant Crist de Llaceres i el passeig de Valldoreix entre les set del matí i les vuit del vespre. La normativa ha rebut aquest dilluns el vistiplau del ple, amb vots a favor de tots els grups, tret de Cs, que s'ha posicionat en contra.

ESCOLTA-HO

CONSULTA AQUÍ LA DOCUMENTACIÓ
Zona de Baixes Emissions
Els límits de la Zona de Baixes Emissions

Les primeres sancions a qui ho incompleixi es començaran a posar a partir de l'1 de novembre. Segons la gravetat, poden ser d'entre els 100 i els 500 euros i tots els diners recaptats aniran destinats a polítiques de mobilitat sostenible. Hi haurà excepcions per als vehicles que disposin d'alguna autorització especial, com els dedicats al transport de persones amb mobilitat reduïda i persones amb malalties, entre d'altres. I també per aquells que ho sol·licitin prèviament i es registrin, per entrades puntuals amb un màxim de 10 a l'any. El control serà automàtic, amb cinc càmeres de lectura de matrícula, situades en diversos punts d'entrada a la ciutat i en un vehicle de la Policia Local.

Una mesura és, a més, adaptable i pot convertir-se en més restrictiva en episodis d'alta contaminació o en un futur.

Des de l'oposició, tant Junts per Sant Cugat com Cs han coincidit a assenyalar les dificultats que comportarà la nova normativa a molts conductors, tant de la ciutat com de fora del municipi. Des del govern, el regidor de Mobilitat, José Gallardo, és conscient que amb la ZBE "no ho arreglem tot" i ha posat èmfasi en la necessitat de millorar el transport públic urbà per facilitar la mobilitat.




Aldo Ciprian

Volen implementar una altra barrera ecològica, que a sobre penalitzarà les classes més humils, que no poden pagar 40.000 euros en cotxes verds, ni tan sols 15.000 en un de diesel.

Jose Gallardo

L'objectiu és reduir les emissions a l'atmosfera amb la finalitat de reduir la contaminació ambiental, així com garantir la qualitat de l'aire dels nostres conciutadans.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Con esa norma para multar a los vehículos que aunque pasen ei ITV y estén corrector tengan una antigüedad superior a la determinada en la ley y por ser ancianos y pensionistas necesiten el vehículo para ir a los supermercados a hacer las compras. Tendría que existir una diferencia entre usar un vehículo por necesidad o comprar uno antiguo de segunda mano para poder circular

Alejandro Guardiola Pardell. Enviat el 16/mar/21


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.