Un cop se signi el conveni, en els pròxims dies, caldrà fer un estudi per si és necessari fer una adaptació per a vianants o alguna nova estació, depenent de cada cas. La consellera ha posat d'exemple l'estació de Renfe de Sant Cugat per evidenciar la "manca de planificació" i el que ha definit com un "despropòsit que haurem d'arreglar" i que ha tingut un cost econòmic i per a l'experiència dels usuaris.
Capella també ha aprofitat la visita per reclamar, a banda d'aquests intercanviadors, un augment de la freqüència de pas a la R8, l'única que dona servei a Sant Cugat actualment i on hi passa un tren cada hora, a més de continuar millorant les instal·lacions de rodalies. Des del govern, que qualifiquen d'"inacceptable" l'estat actual de la xarxa de Rodalies i les "incidències pràcticament diàries" que pateixen les persones usuàries, asseguren que la signatura d'aquest conveni no es veuria afectada per les eleccions i un possible canvi de govern a l'Estat aquest mateix estiu.
Paquet per a infraestructures a Catalunya
El Govern destinarà 250 milions d'euros per a la millora de la connectivitat de l'AP-2 i l'AP-7, amb actuacions en nou enllaços i la construcció de set noves connexions. Els diners hauran de ser una transferència del Ministeri de Transports, i formen part dels 914 milions del protocol signat el passat divendres, que també inclou els intercanviadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb Rodalies a Sant Cugat.Les actuacions viàries són nou enllaços de l'AP-7: remodelacions a Girona Nord, Girona Sud, la C-60 a la Roca del Vallès (Vallès Oriental), la C-35 a Maçanet de la Selva, l'N-150 i C-58 en direcció Tarragona, la B-30 i C-58 en direcció Barcelona i Vilafranca del Penedès centre. A més, es milloraran accessos a Montmeló-Parets del Vallès i la connexió amb la C-17 i C-33 i a la B-30, al tram entre Sant Cugat i Cerdanyola.
El projecte també contempla la construcció de set enllaços: a l'AP-7 a Sant Celoni / la Batllòria, Banyeres del Penedès i C-51 al Vendrell i a l'AP-2 a Castelldans (les Garrigues). D'aquest set, tres el ministeri espanyol no els tenia previstos i s'han inclòs: es tracta dels enllaços de l'AP-7 de la T-315 a Bellisens, a Reus, i a Masdenverge (Montsià) i la unió B-40 i C-55 a Abrera (Baix Llobregat).
Ester Capella
Avui ens trobem aquí, a l'estació de Volpelleres, on s'evidencia el despropòsit que haurem d'arreglar. Per això reclamem la necessitat de fer aquests intercanviadors. L'Estat va situar l'estació sense tenir en compte la de Ferrocarrils i, per tant, va desaprofitar una gran oportunitat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.