Els vehicles més contaminants no podran accedir al nucli urbà en episodis de pol·lució a partir de gener


Temes relacionats

Certeses i incògnites de la futura restricció de circulació de vehicles al centre de Sant Cugat (12/jul/17)

L'AMB estudia prohibir la circulació dels vehicles dièsel més antics a l'àrea metropolitana (26/gen/16)


  • Comparteix:

Sant Cugat restringirà el pas de vehicles contaminants al nucli urbà a partir de l'1 de gener quan es produeixin episodis de contaminació atmosfèrica. Només podran accedir-hi aquells que disposin de les etiquetes ambientals que entrega la Direcció General de Trànsit (DGT) i els de persones empadronades a la ciutat que hi paguin l'impost de circulació. De moment, el consistori regularà l'entrada a Sant Cugat amb controls aleatoris de Policia Local i Agents Cívics i, en cas de saltar-se la prohibició, es preveuen sancions equivalents a la de circulació prohibida. La restricció només s'aplicarà de dilluns a divendres de set del matí a nou de la nit, però a partir de 2020 serà efectiva de forma permanent, independentment del nivell de contaminació.

La restricció s'aplicarà l'endemà que es produeixi un episodi d'alta contaminació atmosfèrica, és a dir, de més de 40 micrograms per metre cúbic de diòxid de nitrogen. Una vegada activat el protocol, quedarà delimitada una àrea, a grans trets, entre la Ronda Nord, la carretera de Vallvidrera, el passeig de Valldoreix, els carrers de Llaceres i de Sant Crist de Llaceres i les avingudes de les Corts Catalanes i de Roquetes.

Sant Cugat serà així la primera ciutat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), sense comptar les que queden dins les rondes de la capital, que implanta aquestes restriccions. Es dóna el cas, a més, que el municipi no té l'obligació de fer-ho, ja que la mesura supramunicipal només és obligatòria a les ciutats de més de 100.000 habitants. Segons dades de l'Ajuntament, hi ha uns 47.500 vehicles que paguen l'impost de circulació a Sant Cugat, dels quals un 15% no disposa d'etiqueta ambiental.

La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, ha mostrat la determinació del consistori per posar en marxa aquestes mesures.

Cristina Paraira

Aquest canvi no té aturada. Ens hi haurem d'acostumar, però donarem totes les facilitats.


En una primera fase, es regularà el pas dels vehicles a l'àrea restringida amb controls aleatoris dels cossos de seguretat locals, però està prevista la implementació de càmeres de seguretat per agilitzar aquest procediment.

Compromís per millorar la qualitat de l'aire
Altres accions previstes per reduir els nivells de contaminació a la ciutat són la millora dels carrils bici. Està previst que entre 2018 i 2020 es doblin els quilòmetres d'aquest tipus de via, actualment 35.

El consistori també preveu el foment de la compra del vehicle elèctric, amb descomptes del 75% en l'impost de circulació i gratuïtat en la zona blava. També s'està treballant per tenir una xarxa de transport públic urbà més sostenible.

Més enllà de la mobilitat, l'Ajuntament atorga bonificacions ambientals per la instal·lació de plaques solars i per millorar la qualificació energètica dels edificis.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.