Si ens fixem en la política, veiem com hi ha partits, que durant anys han estat intentant que la llengua en la qual ens comuniquem sigui un problema i fer que la població s'enfronti per l'ús d'una llengua o una altra.
Des del PSC mai hem utilitzat la llengua per confrontar la població o buscar la divisió de la societat, tot el contrari, sempre hem cregut que la llengua ha de ser una eina de cohesió de la societat catalana. Per això des dels anys vuitanta del segle XX hem treballat perquè qualsevol persona que visqui a Catalunya pugui aprendre el català, independentment del seu origen.
La immersió lingüística ha donat els seus fruits durant molts anys, i esperem que continuï sent la manera perquè moltes persones es puguin comunicar en català, encara que no sigui la seva llengua materna.
Evidentment, apostem per una educació on els alumnes puguin conèixer, aprendre i parlar com més llengües millors.
Els i les socialistes, entenem que parlar una llengua és un dret que ens serveix per expressar els nostres sentiments i opinions, però mai ha de servir per buscar un rèdit polític.
La llengua catalana ha de ser el nexe d'identitat de tots els que vivim a Catalunya, independentment de la ideologia, d'on hàgim nascut o la nostra religió.
Per això hem de sentir-nos orgullosos els i les catalanes de la llengua que tenim i unir-nos tots i totes per mantenir que el català continuï sent una llengua d'ús habitual.
FRANCESC AGUILÀ és secretari adjunt d'organització del PSC de Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.