Nou curs escolar


  • Comparteix:

marcos.camarzana

Marcos Camarzana

Representant de Sant Cugat En Comú Podem al Consell Escolar Municipal


Publicat: el 15/setembre
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Un comentari molt estès entre els docents és que les polítiques educatives són com l'horòscop xinès. Segons l'any de naixement regeix un camí o un altre en el destí educatiu de l'alumnat. La política educativa a casa nostra està plena de sotracs: LGE, LOECE, LODE, LOGSE, LOCE, LOE, LOMCE i ara LOMLOE (estic segur que m'he deixat alguna llei).

Més enllà de les múltiples lleis educatives hi ha massa fets que demostren que la direcció del sistema educatiu és improvisada i gens reflexionada. El penúltim exemple (sempre és el penúltim) és la prohibició a infantil i primària i la restricció a secundària de l'ús dels mòbils a les escoles. Fa poc més d'un any el discurs imperant del Departament considerava el mòbil com un aliat educatiu a l'aula. Ara, el mateix Departament defensa que "l'alumne que porti un dispositiu mòbil personal l'ha d'apagar quan entri al centre."

Com a docent, la mesura em sembla adient, necessària (la primera hora de classe del curs a l'Institut on treballo ja es va requisar un telèfon). Però evidencia que la política educativa es regeix per la llei del pèndol: com que els programes d'innovació educativa que tenien l'ús de la tecnologia com un dels seus pilars ha tingut unes conseqüències que molts qualifiquen de catastròfiques, doncs anem a l'altre extrem.

El 2024-2025 serà el curs sense mòbils, ho celebro. Però aquesta mesura ni el debat social sobre la urgència de regular l'ús dels dispositius electrònics a l'aula pot ajornar la necessitat de reflexionar de manera tranquil·la i profunda sobre el model educatiu. Continuen sense analitzar-se les necessitats de l'alumnat i els docents (Sant Cugat és un molt bon exemple).

Per altra banda, les declaracions de la regidora d'educació de Sant Cugat, Carme Ardid: "N'hi han (escoles privades) d'interessades en venir. Si ho fan, és perquè veuen que hi ha mercat" i "la gent que ve a viure a Sant Cugat valora l'oferta de concertada i privada" són paradigmàtiques de la mercantilització de l'educació. A part de lamentables i elitistes, evidencien que el model educatiu de l'Ajuntament serveix més els interessos de les agències immobiliàries que el de la comunitat educativa.

No anem bé.

MARCOS CAMARZANA és representant de Sant Cugat En Comú Podem al Consell Escolar Municipal



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.