En el món hi cap tothom, joves i grans, i per damunt de la comoditat dels governs, de les institucions, de les empreses, etc., hi ha el respecte a tots els sectors socials. Tots els tràmits, tots, s'han de poder fer de manera presencial i sense necessitat de sotmetre's al dictat dels formularis digitals. La via digital ha d'existir, naturalment que sí, i serà la majoritàriament usada, però en cap cas ha de significar la supressió de la via presencial convencional. Fins i tot és un greuge obligar a demanar cita per via digital per tal de poder gaudir d'una atenció presencial. Hi ha un invent anomenat 'telèfon' que hauria de ser prou efectiu perquè qualsevol persona més gran de 65 anys pogués demanar cita sense veure's primer obligada a demanar ajuda a una persona més jove. I també caldria que per obtenir aquesta cita per via telefònica, la persona gran fos atesa per un ésser humà, no pas amb un robot telefònic. Les institucions públiques són les primeres que ho haurien d'aplicar, i les privades hi haurien d'estar obligades per llei.
Els drets humans estan per damunt dels interessos empresarials, comercials o administratius. No és vàlid utilitzar el 'signe dels temps' com un argument per vexar, discriminar o estigmatitzar un sector de la societat. La gent gran és el mirall d'allò que un dia tots serem. I si la discriminació es manté, només una mort prematura ens estalviarà de sentir-nos tan maltractats com s'hi senten les persones grans d'avui dia.
VÍCTOR ALEXANDRE és escriptor i periodista
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.