Són Uber o Cabify exemples d'economia col·laborativa? En principi ho semblen, perquè posen en contacte dues persones que intercanvien serveis a canvi de diners. Però això no és així ja que aquest servei no existiria sense l'aplicació, que és indispensable tant per als conductors com per les persones que volen fer un desplaçament urbà. L'aplicació també influencia decisivament en les condicions de les prestacions realitzades pels conductors.
Així doncs no ens trobem en un cas d'economia col·laborativa, simplement ens trobem en el cas d'una empresa de serveis en l'àmbit del transport. Un clar exemple de com el neoliberalisme globalitzat juga amb les diverses legislacions nacionals per primer, copar tot el mercat en el seu àmbit d'actuació eliminant la competència i després, guanyar tants beneficis econòmics com sigui possible.
Estem deixant que aquesta nova iteració de l'economia capitalista, manipulant el llenguatge, ens canvia 'nou' per 'vell' deixant pel camí que estem deixant de ser usuaris d'un transport públic que fa un servei homologat i regulat per l'administració, on les persones que hi treballen tenen unes condicions de treball dignes per passar a ser clients d'una empresa privada, amb tarifes fluctuants depenent de la demanda i que precaritzen tant com poden els seus treballadors i treballadores.
RAMON GUTIÉRREZ és el portaveu d'ICV-EUiA
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.