Per la plaça hi passen i paren quatre línies d'autobusos, que han provocat més d'algun incident i malestar amb vianants, així com les molèsties de terrasses de bars. Més d'una vegada l'obertura horària per càrrega i descarrega ha provocat confusió entre els conductors, veïnatge i motos que no fan cas de la senyalització i de la prioritat invertida.
Els veïns i veïnes volen una plaça amb més activitat comercial que ara, que sigui un punt de referència i no només de trànsit, amb un volum de pas de vianants dels més elevats de la ciutat i un espai on es podrien fer més activitats durant l'any.
Recollint doncs l'anhel de l'Associació Veïnal del Centre-Estació de Sant Cugat ens sumem a la demanda de suprimir la parada d'autobusos de la plaça Lluís Millet i fem nostre les propostes i solucions aportades, tot i que n'hi ha una que sobrepassa a la resta i és la principal: que deixin de passar autobusos pel bell mig de la plaça.
Val a dir que en el seu moment i com ens consta, les mesures foren acordades i consensuades amb veïns i veïnes, el col·lectiu de conductors i conductores d'autobusos, els i les professionals del taxi, i els comerços. És a dir un consens ampli, aleshores també amb el suport de la totalitat de forces polítiques existents a l'oposició.
Aquest canvi suposaria una millor convivència entre els vianants i es guanyaria espai al vianant, també en termes de contaminació i brutícia. Perquè entenem que canviar el recorregut de les línies d'autobusos i fer-los passar pel túnel subterrani només comportaria canviar la parada d'autobusos uns metres i no provocaria grans canvis de recorregut, i a la vegada es podria parlar de descongestionar la parada del centre a favor d´una parada central propera a l'estació FGC de Volpelleres amb connexió amb la R8 de Renfe.
Potser caldrà modificar les propostes, matisar-les, o bé treballar-les en un calendari posterior, però el que és més clar de tot és que, si ens creiem els termes de mobilitat sostenible i ho compaginem en una ciutat amable, segura i connectada ambientalment, passa per crear nous imaginaris i nous recorreguts de les nostres línies d'autobusos.
Si aquesta proposta tira endavant, no serà en benefici del PSC, ni dels veïns i veïnes del Centre-Estació, ni tan sols dels i les vianants, sinó que serà en benefici de la ciutat, en benefici de Sant Cugat.
PERE SOLER és el primer secretari del PSC Sant Cugat i portaveu del grup municipal
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.