Podria concretar a quina trobada et refereixes, però el cas en concret de que parlem no té cap importància. Si parem atenció a les discussions públiques actuals, apareix sovint, i de manera literal, 'fer pedagogia' i moltes vegades (no sempre) respon al patró que us explicava. Quan escolteu això feu l'exercici de reconèixer si la intenció subterrània del que volen dir és la que us he descrit.
Es tracta d'un tarannà messiànic 'perdonavides' que el trobem moltes vegades en el discurs d'un determinat sector ideològic. Aquesta visió de supremacia moral l'única cosa que aconsegueix és una prevenció adversa dels que se suposa que haurien de ser els 'pedagogitzats'.
A la pràctica fa la impressió que és més efectiu el contrast d'opinions en pla d'igualtat, sense reserves mentals de posició intel·lectual dominant. Sobretot perquè aquesta posició de supremacia moral de la qual venim parlant no està contrastada, se l'atorga gratuïtament un mateix i, en general, és falsa. I, en canvi, si en la discussió en pla d'igualtat a més afegim una predisposició a acceptar alguna bona idea del contrari i rectificar algun dels nostres plantejaments originals, segur que arribarem molt més lluny.
Espero que amb la meva opinió no hagi 'fet pedagogia'.
JOAN PUIGDOMÈNECH és regidor de l'equip de govern i membre del PDeCAT
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.