Davant d'aquesta realitat injusta, algunes forces polítiques, entre les quals hi ha ERC-MES, ja fa temps que demanem que s'estableixi un sistema tarifari proporcional als quilòmetres que es realitzin, la denominada T-Mobilitat i que mentre aquest títol no es faci efectiu, que Sant Cugat passi a formar part de la zona 1 com d'altres municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Finalment sembla que les demandes històriques es faran realitat, si bé de moment de forma parcial, ja que passarem a partir del 2018 a formar part de la primera corona. De moment la T-Mobilitat s'ajorna, esperem que per no gaire temps. L'AMB està estudiant alhora amb els 18 municipis que formen part de la zona 2 el canvi a la zona 1. Un cop s'arribi a l'acord serà directament l'AMB qui gestionarà tot el transport públic de Sant Cugat.
És per això que hem d'aprofitar aquest moment, de canvi en la concessió del transport, per a fer millores en el bus urbà. Més freqüència de pas, un millor manteniment de les parades i de les seves marquesines i decidir conjuntament amb les entitats que participen a la comissió del transport públic de la taula de mobilitat, quins són els trajectes més adequats per fer de l'autobús un mitjà de transport sostenible i eficient.
També hem de garantir la connectivitat de la nostra ciutat amb la resta de la comarca. La majoria de desplaçaments diaris es fan a la capital del país, però també ens desplacem cap a Rubí, Terrassa o Sabadell. Cal destacar sobretot el desplaçament a Terrassa, on la població santcugatenca hi tenim el nostre hospital públic de referència. Hem de trobar el mecanisme per evitar haver de pagar la diferència entre la zona 1 i la 3 on pertany actualment la cocapital del Vallès Occidental.
En darrer lloc, està clar que haurem d'assumir el cost que suposaran tots aquests canvis, i aquesta és una de les principals tasques que té el govern de la ciutat al que li exigim transparència en una qüestió tan transcendental com aquesta. Probablement aquesta taxa metropolitana la pagarem a través de l'IBI, així que des d'ERC-MES demanem un cop més que es subvencionin les famílies per raó de renda, així com també als petits comerços. El transport públic és un dret fonamental i hem de garantir-ne l'accés a tothom.
MIREIA INGLA és portaveu d'ERC-MES
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.