L'experiència de la Nit de l'Art


  • Comparteix:

eduard.jener

Eduard Jener


Publicat: el 1/set/14
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

L'agenda de l'Ajuntament que va del dia 22 de maig al dia 1 de juny, i que apareix publicada al Tot Sant Cugat, al Diari de Sant Cugat i, també, a la web del propi ajuntament, aplega tots els actes inclosos amb un nou invent que porta el nom de 'Sant Cugat Experience'. No hi ha error per part meva, no experiència, en català si no 'experience' en anglès, que vol dir el mateix, gairebé s'escriu igual però sembla que li dona un altre aire, una categoria diferent, dins d'un papanatisme cada cop més estès i no només a la nostra ciutat, si no en general, començant pel cap i casal del país.

Barcelona que ara figura en la llista de ciutat amb la marca més potent en el número sisè del rànquing després de (agafin-se a la taula) Los Ángeles, Nova York, Londres, París i Seul. L'explicació està clara segons la notícia publicada per la web Viaempresa: El diari anglès The Guardian ha fet públic el primer 'Guardian Cities global brand survey' per tal d'establir les ciutats amb potència de marca i segons la consultora Saffron, que segur ha guanyat uns dinerons, perquè és experta en branding. Els criteris utilitzats han estat els 'asets' i el seu 'buzz'. Està clar o no?

Aquesta agenda especial, la de Sant Cugat vull dir, està composada d'una acumulació de convocatòries i d'actes que ja formaven part de diferents activitats normals en el calendari de la ciutat. Per exemple, el dijous a la nit, vaig saber per l'Eduard dels 'Amics de les Arts', que ho va dir molt satisfet des de l'escenari del Teatre Auditori, que el concert formava part del Sant Cugat Expierience. 'Ah!!' -vaig pensar jo- 'ja em semblava que aquest concert tenia una cosa especial!'. La gent que seia al costat meu també ho tenia molt clar.

Totes les activitats relacionades en l'esmentada agenda inclou, el dissabte 31, La Nit de l'Art, exactament la 14a edició d'un esdeveniment que forma part del calendari de la ciutat des de fa, això, catorze anys i que l'any passat ja va ser entaforada en un cap de setmana potenciant el comerç de la ciutat i, per tant, desvirtuada com es va fer palès des de la Taula de les Arts Plàstiques i Visuals del Consell de Cultura i per part de molts de les galeries d'art que entenien, entenem, que la polarització que s'havia generat durant 12 anys de visitants, ciutadans de Sant Cugat o visitants foranis, era l'adequada per fitxar l'itinerari artístic de coneixença i per gaudir de l'art acompanyat, generalment d'una mica de música repartida pels carrers o places on hi ha galeries i una copa de cava com obsequi.

L'any passat, i aquest any passarà igual, la Nit de l'Art passarà sense pena ni glòria i ens omplirem la boca de dir que hem tingut una 'experience' mentre que l'experiència pròpia ens confirma que fer un poti-poti d'actes no suposa augmentar l'interès ni la qualitat, encara que estigui escrit en anglès.

EDUARD JENER és crític cultural


Columna publicada originalment el 24 de maig de 2014



  • Comparteix:


TAMBÉ ET POT INTERESSAR



OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.