I si creiem, de veritat, en els docents...


  • Comparteix:

alicia.arcalis

Alícia Arcalís

Directora de l'escola Joan Maragall


Publicat: el 13/des/23
Els experts |
PDF

Sovint tenim una visió romàntica de les escoles de Primària, creiem que són espais bucòlics on tot hi cap i que tothom pot dir la seva perquè són espais afables amb infants que aprenen per osmosi.

I sí, l'escola és un espai bonic i ple d'energia i vida, un espai ple de grans professionals on el què impera és el gust per ensenyar i la confiança ferma en el progrés de l'alumnat, però no pas per osmosi, sinó perquè es mira sempre de trobar la millor manera de fer arribar els aprenentatges a tots i cadascun dels infants. I això, necessita esforç, temps i constància: tres termes no tan bucòlics... Dit això, deixeu que comenci l'article... Poc esperava fa uns dies, quan em van demanar aquesta col·laboració, que sortiria enmig del rebombori i catastrofisme dels resultats de les proves PISA. Sí, PISA ha donat un toc d'atenció important i... Ja era hora!

I és que aquells que fa més de 30 anys que estem al món educatiu, ja fa uns 10 que veiem la deriva de crisi profunda que ara ens trobem... Hi ha molts factors que hi han influït, no hi entraré (ja hi ha molts professionals molt ben qualificats que han dit la seva), però sí que agrairé reflexions com les del Sr. Joan Cuevas, en una entrevista d'Ignasi Aragay al Diari ARA que argumentava que "la situació que s'està donant en els centres educatius i en els docents és que estan tan sobre demandats per aquestes crisis que li venen de fora que deixen de poder, diguem, explotar les seves capacitats de generar un clima calmat d'aprenentatge adequat per generar aprenentatges profunds". AL·LELUIA!!! Per fi algú ho diu amb totes les paraules!!

Sí, tenim el resultat d'una deriva de fa ja uns 10 anys (que la pandèmia només ha accentuat) i que posa de manifest la necessitat de què es deixin les escoles tranquil·les, que escoltin als docents i als seus equips directius, que es respecti la seva feina, que se'ls deixi treballar i que es tingui en compte que ells són els primers interessats en què el seu alumnat progressi, malgrat totes i cadascuna de les seves circumstàncies...

(Ells són els grans romàntics, no ho oblideu mai!)

Les modes no són mai bones quan del que es tracta és de fer avançar amb solidesa. El Gran Diccionari de la Llengua Catalana defineix moda com "Ús, manera o costum que està en voga durant algun temps o en un determinat país".

L'Educació no necessita modes o estar de moda, necessita rumb, paciència i amor per la feina ben feta.

ALÍCIA ARCALÍS és directora de l'escola Joan Maragall



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.