El desenvolupament musical comença amb el desenvolupament de l'oïda, abans de néixer. Segons el pedagog Z. Kodály, comença nou mesos abans del naixement... de la mare! Els psicòlegs i neuròlegs observen que hi ha períodes crítics en els fetus i els infants associats a la formació de connexions neuronals. Són finestres temporals del desenvolupament on s'han de consolidar aprenentatges que sorgeixen de la relació amb l'entorn. El que fem en aquesta fase té repercussions durant tota la vida. També hi ha moments on esborrem les connexions que no són presents de manera consistent en el nostre entorn.
A l'EMMVA es realitzen activitats trimestrals de Música en Família en un entorn relaxat on l'infant sempre se sent segur i la música ve de la professora, de la família, dels companys... A través de les cançons i els jocs cantats tradicionals s'ajuda a desenvolupar el vincle amb el nadó. Allò que comença en les sessions continua a casa, i els adults són part activa d'aquest procés, cadascú a la seva manera. S'afavoreix l'experimentació personal com a base de l'aprenentatge. No es demanen ni s'esperen respostes musicals específiques. Es vol iniciar un procés i no es cerca immediatesa. Més que un producte o una conducta determinada, s'ajuda a que aquest procés es desplegui de manera personal per a cada família.?
MARTA JIMÉNEZ CERDANYA és professora de l'Escola Municipal de Música Victòria dels Àngels i Conservatori de Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.