La delicadesa de l'etapa evolutiva en la que es troben els infants, la separació amb la família i/o l'impacte de les primeres experiències a l'escola són prous motius per a que les criatures expressin els seus sentiments i en ocasions esdevingui alguna malaltia.
Però aquest tracte de cura, protecció, transparència i de respecte implícit i necessari entre tots els membres de la comunitat va impactar amb les mesures establertes. Com generar relacions de confiança i estima quan existeix la restricció d'entrar a les estances?, com compartir si no hi ha la possibilitat de veure'ns i d'estar?, com fer tribu si no hi ha un tu, un nosaltres?....
Tot i així, abans, durant i després d'aquesta alerta sanitària hem mantingut un denominador comú: la necessitat de protegir-te per protegir.
Ara que tot sembla haver passat, ens reorganitzem per saber d'on partim aquest curs, tot sabent que l'escola que era no tornarà ni retenem que sigui igual. Aquesta és la idea... reflexionar, aprendre del canvi per millorar la qualitat i avançar.
Les estances es tornen a omplir de vida amb uns infants i unes famílies que requereixen temps per obrir-se i confiar novament. Els grups bombolla han desenvolupat un nou paradigma, han originat una nova manera de mirar-se a un mateix i a l'altre.
Perquè es reafirma la importància de l'espontaneïtat, de gaudir i emocionar-se amb detalls de la vida i de les petites coses que s'amaguen darrere de les vivències del dia a dia. Perquè hem de posar èmfasi en la mirada de cura cap a un mateix i cap a l'altre.
Trenquem el tòpic de ser assenyalats com a egoistes per vetllar per nosaltres, ja que primerament hem d'aprendre a conèixer-nos i acceptar-nos, a fer un veritable autoconeixement, per tal de poder fer-nos càrrec d'aquells que ens envolten.
Cuidem-nos, estimem-nos, busquem dins d'un mateix com a pas previ per poder acceptar i acompanyar de la mà a petits i grans.
L'educació, com la vida i com el mestre, s'adapta a cada circumstància, a cada família, a cada infant. Tot és cíclic i canviant, excepte la necessitat vital de cuidar-se per cuidar.
LAURA CALVO I SANDRA LÓPEZ són mestres de l'Escola Bressol Tricicle
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.