A més, el cantar en grup ofereix una sèrie de complements educatius de primer ordre: aprofundir en la pròpia sensibilitat artística, descobrir estils musicals, acostumar-se a presentar-se a un públic, practicar la sociabilitat, adquirir un sentit de responsabilitat dins del grup, treballar per a un objectiu comú, desenvolupar la memòria, conèixer llengües, etc.
D'altra banda, el cant coral permet fer música col·lectiva a aquells infants i joves que no dominen una tècnica instrumental, o que ja no s'hi dediquin intensament.
Que els joves i infants no van a les corals? Si la música no té edat, el cant coral no té edat. Si als infants i joves se'ls ofereixen projectes ben plantejats, els infants i joves hi són. Existeixen exemples d'èxit en aquest sentit - no cal mencionar-los aquí - ; si bé és cert que potser no són tan abundosos com caldria. És clar que perquè això sigui possible hi ha d'haver professionals (professors-directors) amb formació específica i vocació per fer-ho; i ens consta que n'hi ha.
RAIMON ROMANÍ CORNET és professor de cant coral de l'Escola Municipal de Música Victòria dels Àngels i Conservatori de Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.