El primer projecte real el vam iniciar el primer any que l'institut impartia el cicle de grau mitjà d'Activitats Comercials, vam col·laborar fent els aparadors de diversos establiments vinculats a l'Associació de Comerciants de Sant Cugat. Aquesta col·laboració encara segueix a dia d'avui, fet que agraïm per la confiança depositada en el centre i l'alumnat.
Des de fa un any impartim el cicle de grau superior de Màrqueting i Publicitat, i des d'un inici les necessitats reals de diverses empreses són casos pràctics a resoldre pels nostres alumnes, com per exemple: la realització o actualització de webs de petites empreses, un pla de màrqueting per una plataforma Marketplace per a promocionar la venda de productes de comerços de la localitat, canal ecommerce pel restaurant El Rosetó, restaurant de l'institut, entre altres.
En tots aquests projectes s'intenta que amb la col·laboració de les empreses tinguin un resultat real, tangible, que els permeti posar en pràctica les millores que sorgeixen del treball en equip, amb uns objectius clars a partir dels quals s'elaboren estratègies i accions de tots tipus, sobretot en matèria de màrqueting, accions promocionals i de comunicació.
És fonamental per a l'aprenentatge de l'alumnat treballar a l'aula la resolució de problemes, analitzar quins objectius o reptes són factibles davant una varietat de situacions que canvia de manera constant i que, amb la crisi de la Covid-19 es van multiplicar. Plantejar solucions a necessitats o problemes reals és motivador pels alumnes i molt útil per a les empreses. Aquest procés de treball es complementa amb una base teòrica sense perdre un enfocament pràctic en base al projecte.
Aquest curs comença amb un nou repte important i motivador: la col·laboració, juntament amb diversos instituts de Catalunya, en el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges, on els alumnes de grau mitjà s'ocuparan de l'ambientació, el disseny, el muntatge i la dinamització d'un espai destinat a maquillar a usuaris i vianants. Els alumnes de grau superior participaran com a relacions públiques i atenció a l'usuari a l'estand d'educació o altres del mateix festival.
La participació amb projectes d'aquesta dimensió, on cal treballar en equip amb moltes persones i amb tasques diferents, però amb un objectiu comú és un repte important pels alumnes, en el qual la preparació i participació activa és una responsabilitat individual que fa que amb la suma de tots s'aconsegueixi amb èxit l'objectiu final.
TERESA MATEU és cap del Departament de Comerç i Màrqueting de l'Institut FP de Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.