L'aprenentatge actiu de la música té la necessitat de viure el so en directe en un espai i temps compartit, promoure una relació de confiança i fomentar un vincle creatiu entre l’alumne i el professorat. La classe presencial, ja sigui individual o col·lectiva, esdevé una comunitat d'aprenentatge on el contacte és ple i on emergeixen tot tipus de subtilitats que permet tractar amb precisió la producció del so i l'expressió.
Tenint en compte l'experiència acumulada durant l'àmplia trajectòria que tenen les escoles de música, es pot afirmar que el procés d'aprenentatge d'un instrument requereix de foc lent en molts sentits. Ara no és l'hora de confondre la utilització d'un format d'emergència amb l'apologia a favor dels tutorials per aprendre a tocar un instrument en dos dies o com les grans estrelles mediàtiques fan de les classes magistrals virtuals. L'educació és un dret fonamental per a tots els infants i joves i les escoles de música contribueixen dia a dia a aquesta important missió.
ROGER ROCA és director de l'Escola de Música Municipal Victòria dels Àngels i Conservatori de Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.