El pla de Turisme neix amb l'objectiu de transferir coneixement als visitants


  • Comparteix:

Sant Cugat potenciarà els valors culturals, naturals, empresarials i l'estil de vida del municipi per oferir una experiència 'única i diferenciada' als seus visitants. Aquest és el principal objectiu del Pla Estratègic de Turisme que s'ha presentat aquest dimecres i que comprèn 22 grans projectes i una cinquantena d'accions, que es desenvoluparan entre aquest any i el 2017.

La intenció del pla és que el sector turístic esdevingui un motor de promoció econòmica a través de l'atracció d'un turisme familiar que vingui a conèixer les particularitats del municipi. El Monestir serà l'eix que ha de vertebrar tota l'oferta, però no serà l'únic atractiu que es vol posar sobre la taula. La proximitat amb Barcelona serà un altre dels eixos d'atracció, igual que l'entramat d'empreses i centres universitaris de la ciutat. Així, l'esperit de ciutat emprenedora i generedora de coneixement forma part d'aquesta aposta. De la mateixa manera, l'entorn natural i l'oferta cultural i esportiva de Sant Cugat seran altres elements claus en aquest objectiu.

El desplegament del pla comptarà amb la col·laboració entre administració i sector privat, ja que en el pla es preveu la implicació dels diferents sectors econòmics, culturals i socials que puguin fer aportacions en l'àmbit del turisme. El text també preveu l'establiment d'aliances estratègiques amb empreses i institucions. El que es busca amb aquest full de ruta és que el visitant s'emporti de Sant Cugat una experiència única. En paraules de l'alcaldessa, Mercè Conesa, 'una experiència inspiradora'.

Mercè Conesa

El visitant s'ha d'endur alguna cosa que mai hauria pensat viure. Que vegin que és una ciutat diferent, que la gent n'està orgullosa. Que pensin: 'Aquesta ciutat inspira'.


La Diputació s'ha compromès a oferir el seu suport en el desplegament del pla i n'ha destacat la voluntat d'oferir una proposta basada en la innovació i en un model diferenciat. El diputat de Turisme, Ramon Riera, ha assenyalat el caràcter d'estímul econòmic del turisme i també la funció de projecció exterior del país.

Ramon Riera

És una eina molt important per donar a conèixer la nostra història, identitat i cultura. En aquests moments ens serà molt útil pel futur del país.


La redacció del pla ha anat a càrrec de la consultoria Tangible, especialitzada en aquest sector, però ha comptat amb aportacions de comerciants, empreses i entitats de la ciutat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.