Després de romandre sis anys a McLaren i aconseguir tres campionats mundials, el santcugatenc va entrar a Ferrari, sent el primer cap de mecànics 'no italià' durant tres temporades. Als 90, Villadelprat va intergrar-se a l'staff directiu de la desapareguda Benetton el 1994 i 1995, anys on va despuntar Michael Schumacher. Després Villadelprat va passar a ser director general de Prost Grand Prix.
Aquest anar i venir per mig món de Villadelprat s'ha traduït en les paraules d'agraïment en rebre el premi. El guardonat ha tingut un record per totes les persones amb qui ha compartit aquest trajecte vital i ha recordat que Sant Cugat i els seus amics i familiars de la ciutat sempre han aconseguit l'efecte de 'recarregar les piles' entre projecte i projecte.
Joan Villadelprat
He tingut temps bons i temps dolents però venir a Sant Cugat sempre m'ha servit per recarregar les bateries.
L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha elogiat la trajectòria de Joan Villadelprat i l'ha posat d'exemple pels joves de com assolir l'èxit a fora de la ciutat però mantenint sempre les arrels i l'estima per Sant Cugat.
Mercè Conesa
És un dels veïns més internacionals de la ciutat però que sempre ha mantingut les arrels a Sant Cugat.
Joan Villadelprat va afrontar l'arribada del nou mil·lenni amb projectes relacionats amb la investigació, el desenvolupament i la formació de la indústria del motor. Així va fer realitat el somni de crear la seva pròpia escuderia, Epsilon Euskadi, ubicada al País Basc. La seva gestió va portar-li el premi Euskal Manager.
L'altra fita de l'equip del tècnic local ve al 2008 quan entra a Le Mans amb el primer prototip de fabricació espanyola que competeix a la prova. Malgrat els èxits, l'entrada a la Fórmula 1 ha estat l'assignatura pendent de l'escuderia basca, tot i ser-hi a prop en diverses ocasions.
L'any passat, el jutjat mercantil de Vitòria va aprovar un pla de liquidació d'Epsilon Euskadi presentat pels administradors concursals de la mateixa. De la seva banda, el govern basc, un dels principals impulsors del projecte, va sol·licitar la inhabilitació per cinc anys de Villadelprat i la declaració de fallida de l'empresa.
El coneixement del motor situa Villadelprat com un dels comentaristes de referència a TV3 i d'altres mitjans. Per la seva tasca d'analista tècnic, el santcugatenc i el seu equip van rebre el 2010 el premi Ondas.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.