Nou de cada 10 ciutadans, satisfets de viure al municipi

Sant Cugat, un bon lloc per viure segons l'enquesta / Font: Guillem de Pablo

Societat

Publicat el 5/mar/13 per Sílvia González

El 89'5% dels ciutadans enquestats per l'Observatori Sociològic, en una mostra de 1.000 habitants, està 'bastant o totalment satisfet' de viure a Sant Cugat. L'estudi encarregat per l'Ajuntament, amb un cost de 50.000 euros, també constata que prop de la meitat dels santcugatencs usen telèfons intel·ligents. Una classificació en què Cugat.cat obté un 7'7 sobre 10.

L'onada de desembre de l'Observatori Sociològic posa sobre la taula les impressions dels santcugatencs sobre la seva ciutat definint una radiografia d'una persona connectada a Internet, participativa, amb estudis superiors i amb opinió. Això ha explicat el regidor de Participació Ciutadana, Francesc Carol, en la presentació aquest dimarts dels resultats de l'última de les tres onades anuals de l'estudi, enguany a càrrec de l'empresa Ikerfel i amb una reducció del cost del treball de 20.000 euros.

A l'espera que l'Ajuntament faciliti el grau de coneixement dels enquestats sobre els temes valorats, destaca que un 81% dels ciutadans mostren grau de pertinença fort al municipi, sent els valldoreixencs els habitants més arrelats en la classificació per zones. La dada més significativa és que el 89'5% dels participants de l'estudi es mostren 'bastant o totalment satisfets' de viure a Sant Cugat, una dada que puja quatre punts percentuals respecte a l'última onada, tal com detalla Carol.

Francesc Carol

Veiem que a Valldoreix és on hi ha una major sentiment de pertinença a Sant Cugat. Però en general aquest sentiment és a tota la ciutat, en un 89'5%

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Sobre aspectes concrets, els enquestats posen un 7'2 a l'afectació del soroll i a la seguetat ciutadana, però suspenen amb un 4'1 les possibilitats d'aparcament. Amb relació als serveis municipals, la millor nota, un 7'9, se l'emporta el telèfon d'informació 010, seguit de l'OAC i Cugat.cat, els dos amb un 7'7 de puntuació. Sobre aquest rànquing concret, els consells de participació aconsegueixen la nota més baixa, amb un 5'7.

La fractura digital al municipi continua mantenint nivells baixos amb una ciutadania que, segons la mostra, disposa de connexió a Internet en la seva majoria. La meitat usa telèfons intel·ligents, majoritàriament Android i iPhone, la qual cosa facilita la feina a l'Ajuntament a l'hora d'impulsar la 'participació 2.0' que defensa Francesc Carol.

Francesc Carol

S'hauran de tenir en compte aquests factors. És una població que pot demanar processos d'Internet àgils i ràpids.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les valoracions també arriben sobre la gestió de l'alcaldessa, amb una nota global de 6'8, i a l'oposició, que va sol·licitar aparèixer a l'estudi. El partit més ben valorat és la CUP (5'3), seguit per ICV-EUiA (5'1), el PSC (4'2) i el PP (3'2), tot i que un 40% dels enquestats reconeixia no tenir dades per valorar la feina d'aquestes formacions.

Les preguntes també han tocat la qüestió sobiranista: un 53'6% s'ha mostrat a favor de la independència i un 24'6 en contra.