ICV-EUiA i l'Associació Promoció del Transport Públic s'oposen a la construcció del nou túnel d'Horta
Terrenys on és previst que acabi el túnel d'Horta
SocietatPublicat el 20/ago/08 per Núria Juanico
ICV-EUiA i l'Associació Promoció del Transport Públic han al·legat contra el projecte de túnel ferroviari d'Horta. Aquest túnel, que unirà Cerdanyola, Barcelona, Sabadell i Terrassa, és l'aposta del govern per millorar la connexió entre el Vallès i Barcelona. ICV-EUiA ha expressat la seva oposició a la construcció del nou túnel i PTP proposa una connexió alternativa de poc més de dos quilòmetres al turó de Montcada.
ICV-EUiA i l'Associació Promoció del Transport Públic (PTP) s'han mostrat contraris a la construcció de nous túnels ferroviaris o viaris entre Barcelona i el Vallès a través de la serra de Collserola. Ara bé, mentre ICV-EUiA s'oposa a la construcció del túnel, la PTP creu més barat i útil fer un nou pas al turó de Montcada per a la línia C4 del servei de rodalies de Renfe.
ICV-EUiA està en contra del túnel d'Horta ja que considera que n'hi ha prou amb habilitar una nova doble via sota el turó de Montcada que permeti trens semidirectes cap a Sabadell, Terrassa i Cerdanyola per mitjà de la via C4. D'altra banda, la PTP proposa com a alternativa una connexió de poc més de dos quilòmetres al turó de Montcada per la línia C4 del servei de rodalies de Renfe.
El nou túnel ferroviari d'Horta relegarà la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo fins al Vallès Occidental. En matèria viària, el pla destaca la importància del Quart Cinturó, ara ja anomenat Ronda del Vallès. El conseller de Política Territorial, Joaquím Nadal, ha afirmat aquest diumenge que 'el túnel d'Horta es farà i serà només ferroviari'.