El projecte d'un apicultor de Sant Cugat a Collserola, en perill: 'Ho han destrossat tot'
L'empresa responsable de netejar el bosc ha desbroçat tota la zona on Èric Barbero té el seu apiari, deixant sense aliment milers d'abelles
Societat
Publicat ahir per Pau Vázquez
El santcugatenc Èric Barbero és l'impulsor de Melvida, un projecte d'apicultura sostenible a Collserola que té l'objectiu de repoblar d'abelles l'entorn rural, tenir cura d'elles i contribuir a la pol·linització i protecció de la fauna i flora autòctones. L'apiari el té instal·lat a la zona de la Rierada, al terme municipal de Molins de Rei. Amb la proximitat de la primavera, l'apiari estava rodejat de bruc i romaní florint, elements essencials per a les abelles. Aquest dijous, però, l'empresa responsable de netejar el bosc de Collserola ha desbrossat la zona i ha deixat l'apiari com a únic supervivent de la tala. Barbero assegura que, davant d'aquest 'atemptat', el seu projecte està en perill. 'Tindré unes pèrdues de 20.000 euros, com a poc', lamenta.
?? El projecte d'un apicultor de Sant Cugat a Collserola, en perill: 'Ho han destrossat tot'
?? L'empresa responsable de netejar el bosc ha desbroçat tota la zona on Èric Barbero té el seu apiari, deixant sense aliment milers d'abelles
El santcugatenc responsabilitza la Generalitat de Catalunya de la situació. Segons explica a Cugat Mèdia, una tècnica de l'ens li ha demanat disculpes per "l'error". L'apiari està situat en una finca privada, i els operaris tenien permís per entrar. "No han respectat res, no han deixat cap perímetre", remarca Barbero, que ha denunciat els fets a través de les xarxes socials. "Heu deixat les meves abelles sense teca, vull una explicació i buscar els responsables", diu el santcugatenc en una publicació a Instagram que compta amb desenes de milers de reproduccions.
La manca d'aliment per a les abelles fa plantejar-se a Barbero què fer ara. "Les abelles es desperten ara, amb la primavera, i es moriran de gana. He hagut de posar menjar artificial", explica el santcugatenc. Les seves opcions passen precisament per això: alimentar-les amb menjar artificial. L'altra opció seria endur-se-les a un altre indret, una opció que Barbero contempla com la via per salvar-les. En total són una trentena d'apiaris amb milers d'abelles.
DECLARACIONS
Èric Barbero
El que més em fa petir és veure que a aquestes abelles no se'ls dona la importància que tenen. Econòmicament, pot suposar unes pèrdues d'entre 15.000 i 20.000 euros. Les haurem de moure o donar-li alimentació artificial. I que aguantin.