![Imatge d'arxiu de la presentació de la flota de Protecció Civil / Foto: Cugat Mèdia Imatge d'arxiu de la presentació de la flota de Protecció Civil / Foto: Cugat Mèdia](https://assets.cugat.cat/fotos/250214-proteccio_civil-a-ajuntament.jpg)
Imatge d'arxiu de la presentació de la flota de Protecció Civil / Foto: Cugat Mèdia
ESCOLTA-HO
Fase de preaspirant: Durant un any, els aspirants a voluntaris passen per una fase de preaspirant. En aquest període, no realitzen cap actuació ni servei, ja que no tenen la formació ni la condició necessàries. Acompanyats per voluntaris veterans, observen i aprenen el funcionament del cos. No porten uniforme, només una armilla identificativa.
Formació a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya: Un cop superat l'any com a preaspirant, l'entitat elabora un informe que arriba als serveis tècnics municipals. Si l'informe és positiu, l'aspirant es deriva a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, a Mollet, per realitzar la formació normativa obligatòria. Un cop superat aquest curs, l'aspirant obté la condició de voluntari a nivell de Catalunya, però encara no com a membre oficial del cos de Sant Cugat.
Aspirant i formació municipal: De tornada a Sant Cugat, l'aspirant passa a ser considerat aspirant i comença a realitzar petites tasques, sempre sota la supervisió d'un voluntari veterà. Després d'un mínim de sis mesos, es realitza un nou informe sobre l'actuació de l'aspirant. Si aquest informe és favorable, l'aspirant realitza un curs de formació impartit per la secció de Protecció Civil de l'Ajuntament.
Nomenament per l'alcalde: Finalment, un cop superat el curs municipal, es proposa el nomenament de l'aspirant com a voluntari de Protecció Civil per part de l'alcalde.
En total, el procés de formació i validació pot durar entre dos i dos anys i mig.
Aquest model de formació i integració progressiva, segons Royo, ha fet que Sant Cugat sigui un referent en la formació de voluntaris de Protecció Civil a Catalunya, amb altres ajuntaments adoptant un sistema similar. "El nostre objectiu no és la quantitat, sinó la qualitat, perquè en situacions d'emergència el servei que oferim a la ciutadania ha de ser el millor possible", ha destacat el coordinador.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.