La diferència d'ús amb el sistema Android és que amb iOS cal tenir oberta la cartera virtual en primer pla i fer clic a 'Validar' abans d'apropar el telèfon mòbil a la màquina per accedir al transport públic. Per poder fer servir-la, cal disposar d'un registre a T-mobilitat o Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la idea és que després de les festes de Nadal estigui disponible a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Aquesta implementació ha arribat després "'d'un procés difícil" amb Apple, ja que la multinacional no permetia la tecnologia NFC (lectura de les targetes sense contacte als dispositius), cosa que no passa amb Android. Des d'ATM han explicat que van presentar al·legacions a la Comissió Europea (CE) per tal que l'empresa estatunidenca s'obrís a l'NFC, sent la primera entitat del sector que va exposar aquestes queixes. Al juliol, la CE va fer una resolució en què instava la companyia a permetre la implementació d'aquest xip i d'aquesta manera, la T-mobilitat ha pogut completar una cartera pròpia que permet l'ús de la targeta.
Actualment, hi ha unes 250 persones que tenen vinculada la T-mobilitat al seu iPhone i es limitarà a un miler per examinar el seu funcionament. L'ATM espera fer un "desplegament gradual" per assegurar que és una "experiència d'ús òptima". Un cop, s'ampliï a la resta d'usuaris amb aparells iPhone se'ls avisarà pels canals que hagin habilitat en donar-se d'alta de la T-mobilitat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.