Les actuacions de la sindicatura de greuges de Sant Cugat creixen un 12%

La neteja, la mobilitat i el soroll són els temes que han generat més queixes a la ciutat durant el 2024


  • Comparteix:

Un ciclista circulant pel carril bici. La mobilitat és una de les principals queixes que rep la síndica de greuges / Foto: Cugat Mèdia (Lluís Llebot)

Un ciclista circulant pel carril bici. La mobilitat és una de les principals queixes que rep la síndica de greuges / Foto: Cugat Mèdia (Lluís Llebot)

La sindicatura de greuges ha rebut entre 370 i 390 queixes durant el 2024, la qual cosa suposa un increment del 12% respecte a l'any anterior. A més, segons ha explicat la síndica de greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, a banda de les queixes, la sindicatura també ha realitzat un gran nombre d'assessoraments, especialment a persones vulnerables, amb l'objectiu d'orientar-les sobre els serveis municipals i altres institucions competents.

Segons la síndica, un dels temes més recurrents de les queixes ha estat la gestió dels serveis urbans, com ara la neteja, les voreres i la mobilitat. També s'han rebut queixes relacionades amb el soroll, especialment en zones amb una alta concentració d'activitats d'oci, com al carrer Major i la zona dels cinemes. La convivència i el respecte pels drets dels altres són qüestions que també han marcat les queixes d'aquest 2024, amb incidències quotidianes que afecten la tranquil·litat i el descans dels veïns.

La Síndica de Greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, al carrer de la Plana de l'Hospital

La Síndica de Greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, al carrer de la Plana de l'Hospital / Foto: Cugat Mèdia



Les queixes d'ofici

Pel que fa a les actuacions d'ofici, la síndica remarca que han realitzat cinc actuacions durant el 2024, amb temes com l'aparcament indegut a Valldoreix i la falta d'ombra a les escoles i espais públics. Un altre tema pendent és la gestió de les places d'aparcament per a persones amb discapacitat, ja que López Macho considera que cal un control més estricte i una millor regulació per garantir que aquestes places siguin realment accessibles per aquells que les necessiten.

Objectius del nou any

Els reptes que es marca la síndica de cara al 2025 se centren a aconseguir arribar a un públic més jove, ja que la institució actualment rep menys queixes d'aquest sector. Tot i que la síndica està convençuda que els joves estan interessats en els temes de la ciutat, el repte és trobar maneres més efectives de fer-los arribar la figura de la sindicatura i la seva funció. López Macho es compromet a seguir treballant per millorar el servei i garantir que tots els ciutadans, independentment de la seva edat, coneguin les eines a la seva disposició.


Elena Lopez Macho

Pensem que les dades són superiors perquè hi ha u major coneixement de la figura i perquè hi ha moltes queixes de Serveis Urbans.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.