Els Túnels de Vallvidrera tindran dos nous radars de tram

El límit màxim de velocitat permès en tot el nou tram controlat, que entra en funcionament dilluns, serà de 80 km/h


  • Comparteix:

En concret, es posaran en marxa dos radars de tram entre els punts quilomètrics 2,103 - 5,150 de la C-16 que controlaran la velocitat al llarg d'aquests 3 km de longitud, en ambdós sentits / Foto: Túnels de Vallvidrera

En concret, es posaran en marxa dos radars de tram entre els punts quilomètrics 2,103 - 5,150 de la C-16 que controlaran la velocitat al llarg d'aquests 3 km de longitud, en ambdós sentits / Foto: Túnels de Vallvidrera

El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament a partir d'aquest dilluns dos nous radars de tram a la C-16 al Túnel de Vallvidrera, un en cada sentit de la circulació. L'objectiu, segons expliquen en un comunicat, és reduir la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària. Aquests sistemes de control de la velocitat responen, apunta el SCT, a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària 2024-2026 i 'són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes'.

On es posaran?

En concret, es posaran en marxa dos radars de tram entre els punts quilomètrics 2,103 - 5,150 de la C-16 que controlaran la velocitat al llarg d'aquests 3 quilòmetres de longitud, en ambdós sentits. El límit màxim de velocitat permès en tot el tram controlat serà de 80 km/h.

És el segon radar de tram que es fixaran en aquesta via, després que el 2017 s'instal·lessin els primers, tant en sentit Barcelona com Sant Cugat, amb una velocitat màxima controlada de 110 km/h.

Augment d'accidents

En els darrers cinc anys, des del 2019 fins al 2023, en el tram afectat s'han registrat 25 accidents amb víctimes, dels quals tres han estat mortals amb el resultat de tres persones mortes. Enguany, hi ha hagut quatre accidents amb víctimes en aquest tram, si bé cap ha estat mortal, apunta el SCT.

La velocitat, principal problema

La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2023 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 10,6% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes, una xifra lleugerament inferior de la que es va registrar el 2019, un 11,6%.

Els radars per tram, a l'auge

Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 248 punts de control, dels quals 43 són radars de tram. Els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat.

Funcionament dels radars de tram

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l'objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.