Tanques de formigó a Baixador per reduir la velocitat dels vehicles

L'EMD ha efectuat cinc talls transversals per tal de minimitzar l'aixecament de pols a l'avinguda


  • Comparteix:

Les tanques de formigó instal·lades al Baixador per reduir velocitat / Foto: EMD Valldoreix

Les tanques de formigó instal·lades al Baixador per reduir velocitat / Foto: EMD Valldoreix

L'avinguda del Baixador compta amb cinc talls transversals, fets amb barreres de formigó (conegudes com a 'New Jerseys') instal·lades aquest estiu que afavoreixen que els vehicles hi circulin amb menys velocitat. D'aquesta manera, a més, aixequen menys pols quan hi passen. Així, la via queda dividida en cinc trams que configuren unes illes que prioritzen el pas prioritari del veïnat.

L'actuació, avançada per Cugat Mèdia a principis d'agost, l'ha fet l'EMD de Valldoreix després d'assolir el consens amb el veïnat. Els talls s'han fet a les cruïlles de Baixador amb el passeig del Roser, la rambla del Jardí, el passeig de les Camèlies, el carrer de Sant Sebastià i el carrer de Mallorca.

En un comunicat, l'administració valldoreixenca ha apuntat que "es continuaran duent a terme tasques de reposició de grava i d'estesa de sal, en cas que per efecte de les pluges o per la manca d'aquestes, es facin necessàries aquestes actuacions".

El futur de Baixador

L'EMD s'ha plantejat assumir la urbanització de l'avinguda del Baixador amb una licitació per fases, que permetria abaratir el cost del projecte, així com esquivar el trencament de la regla de la despesa. En tot cas, sobre aquest tema encara no hi ha novetats, segons ha explicat a Cugat Mèdia el vocal de Vialitat, Xavier Humet.

Pel que fa al compromís per estudiar la viabilitat de la proposta de l'Ajuntament per fer una capa de rodament, ja hi ha un informe tècnic de l'EMD no l'avala. L'administració descentralitzada, ha explicat Humet, ja té sobre la taula els primers números per conèixer la viabilitat econòmica, però primer els presentaran al veïnat. En tot cas, el vocal de Vialitat és escèptic sobre aquesta solució provisional. Considera que aplicar una capa de rodament és viable si ja s'ha fet una urbanització prèviament: "Hem de fer les coses una vegada i bé", reclama.


Xavier Humet

Les capes de rodament que s'han fet a Valldoreix s'han deteriorat. Si fem una urbanització, fem-la una vegada i fem-la bé.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.