FGC treballa per garantir una freqüència de pas de menys de dos minuts en hora punta a la línia Barcelona-Vallès

FGC licita la renovació del sistema tecnològic de Control de Trànsit Centralitzat, per poder-ho implementar en els pròxims 24 mesos

Imatge d'arxiu d'uns viatgers de Ferrocarrils davant l'arribada d'un comboi / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat avui, a les 06:00 per Acn

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha licitat aquesta setmana la renovació del sistema tecnològic del Control de Trànsit Centralitzat de Rubí, que gestiona en remot i en temps real la circulació dels trens. Aquest sistema haurà de gestionar una freqüència de pas d'1 minut i 53 segons en hora punta a la línia Barcelona-Vallès, i de 4 minuts a la línia Llobregat-Anoia. El nou sistema es licita per 5,5 milions d'euros i haurà de comptar amb 'eines i funcionalitats per permetre a la companyia disposar d'una solució avançada de control de trànsit i donar cobertura a les necessitats del servei'.

El sistema funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l'any, i el CTC gestiona els trens de passatgers i mercaderies, així com els de manteniment i obres, i haurà de gestionar en temps real unes 2.000 circulacions diàries. Per altra banda, haurà de comptar amb informació en temps real de les principals dades d'activitat per avançar-se a qualsevol possible desviació del servei i corregir-la de forma més àgil.