Comencen les inscripcions per al Concurs d'Arrossos de la Festa Major

Les inscripcions es poden fer entre aquest dilluns i dissabte a través d'internet

Imatge d'arxiu del Concurs d'Arrossos de la Festa Major de Sant Cugat / Foto: Ajuntament

Societat

Publicat el 20/maig per Redacció

Les inscripcions per al Concurs d'Arrossos de la Festa Major es poden formalitzar entre les 8 h d'aquest dilluns i les 23.59 h de dissabte. Enguany, la iniciativa celebra la 43a edició i amplia el nombre de participants a 260 (35 més que l'any passat). Per participar, cal emplenar el formulari al web de l'organització, els Amics dels Veterans i la Regalèssia. D'entre tots els inscrits, es farà un sorteig per determinar qui hi participa. El concurs se celebrarà el diumenge 30 de juny a la mateixa ubicació que l'any passat: al Parc de Can Vernet, a l'avinguda de Can Volpelleres, entre la ZEM Jaume Tubau i la comissaria dels Mossos d'Esquadra, com el 2023.


Bases del Concurs d'Arrossos:

1. El concurs d'Arrossos tindrà lloc el diumenge dia 30 de juny de 2024, a partir de les 9.30 h, a l'avinguda Can Volpelleres, des de la zona dels Mossos fins a la zona del ZEM Jaume Tubau.

2. La participació és lliure i oberta a tothom. Les inscripcions al concurs es podran fer des de les 8 h del 20 de maig i fins a les 23.59 h del 25 de maig, a través de la pàgina web dels Amics dels Veterans i la Regalèssia.

3. Només s'acceptarà una inscripció per grup/paella, per evitar duplicitat d'inscripcions.
  • Els números d'inscripció (que començaran pel 501) no es donaran per ordre d'inscripció, sinó de manera aleatòria. El dia 26 de maig s'enviarà el número d'inscripció corresponent al correu que s'hagi indicat.
  • En aquest correu s'indicarà com abonar 25 euros com a dret d'inscripció. Aquest import s'haurà d'abonar entre les 9 h del 27 de maig i les 23.59 h del 2 de juny expressant el concepte d'ingrés: número d'inscripció, nom del grup/paella, i del responsable. Si no es rep aquest import i les dades demandades en les dates indicades, s'entendrà que es declina la participació.
  • Aquests 25 euros de dret d'inscripció seran retornats a aquells grups/paelles que no hagin estat afortunades en participar, sempre que no es detecti duplicitat del grup en la inscripció.


  • 4. El nombre màxim de paelles participants serà de 260, 35 més que a l'edició anterior. En cas de superar aquest número, el dia 7 de juny es procedirà a fer un sorteig entre tots els grups que hagin abonat el dret d'inscripció.
  • Després de finalitzar el sorteig, el dia 8 de juny a la tarda, s'enviarà un correu informatiu amb les instruccions a les paelles afortunades que, entre les 9 h del 9 de juny i les 23.59 h del 12 de juny, hauran d'abonar 2 euros per persona inscrita per confirmar la seva assistència. Aquelles paelles que no hagin abonat aquests imports abans del dia 13 de juny quedaran fora i es donarà pas a les paelles en llista d'espera.


  • 5. Com cada any, tot el que es recapti de drets d'inscripció es destinarà a Càritas.

    6. Un cop confirmada l'assistència, en cas de no poder participar, no es retornaran els diners.

    7. L'assignació d'espais es farà segons criteris de l'organització.

    8. Els focs es faran a l'espai assignat per l'organització. En cas de necessitat, l'organització es reserva el dret de canviar la ubicació dels focs, així com la col·locació de les taules, per tal de facilitar el pas.

    9. Queda prohibit ubicar les taules i les cadires a la calçada, per tal de facilitar el pas de vehicles d'emergència.

    10. Als concursants se'ls facilitarà els ingredients bàsics d’arròs i oli.

    11. S'habilitarà un espai davant l’escenari, on els participants podran recollir el número de foc atorgat i el material corresponent abans de dirigir-se a la ubicació de la paella.

    12. L'horari d'entrega dels números de foc serà de 9.30 h a 11 h. L'organització es reserva el dret a modificar aquests horaris en cas necessari. Qui arribi més tard ja no podrà participar.

    13. L'organització posa a disposició dels participants les taules i cadires necessàries per cada grup segons el nombre de participants inscrits. Les taules, les cadires i els tres peus metàl·lics s'hauran de recollir en el punt de repartiment adjudicat segons el número de foc (no el d'inscripció). No està permès agafar material que no correspongui al número de cada grup participant.

    14. A la recollida del número de foc, cada grup participant haurà d'abonar 20 euros en concepte de fiança per poder agafar els tres peus, les taules i les cadires. És molt important dur l'import exacte, ja que NO es donarà canvi.

    15. El material facilitat (tres peus, taules i cadires) s'haurà de retornar al mateix punt on s'ha recollit, entre les 16.30 h i les 17.30 h. Un cop retornat el material, es podrà recuperar la fiança.

    16. Els concursants podran utilitzar els ingredients que prefereixin.

    17. El jurat començarà el tast dels arrossos segons el color de la butlleta entregada amb el número del foc: els de color blau, a les 13 h i, els de color verd, a les 14 h. Pel tast del jurat, s'ha de presentar la butlleta amb el número de foc. ÉS MOLT IMPORTANT RESPECTAR LA FRANJA HORÀRIA.

    18. A causa de la limitació d'espai, només es permetrà l'entrada a la zona del jurat a dos membres de cada grup, havent de quedar la resta del grup fora d'aquesta zona. EL grup que no respecti aquesta norma, quedarà automàticament desqualificat.

    19. Durant la cocció dels arrossos, els membres del jurat supervisaran els treballs dels concursants.

    20. Enguany el jurat estarà format per 15 persones repartides en tres taules de cinc membres. Els membres seran els següents:
  • I·lm. Sr. Josep Mª Vallès, alcalde de Sant Cugat del Vallès
  • Sra. Cristina Paraira, tinenta d'Alcaldia de Gestió Urbana, Mobilitat i Canvi Climàtic
  • Sra. Núria Escamilla, regidora de Cultura i Esports
  • Sr. Joan Gómez, President dels Amics dels Veterans i la Regalèssia
  • Sr. Josep Garrell, membre dels Amics dels Veterans i la Regalèssia
  • Sr. José García, membre dels Amics dels Veterans i la Regalèssia
  • Sr. Jaume Sàbat, DOM Cugat
  • Sr. José Luis Oñate, DOM Cugat
  • Sr. Sergi Salas, DOM Cugat
  • Sr. Enrico Tarantola, DOM Cugat
  • Sr. Ferran Vilaseñor, DOM Cugat
  • Sr. Javier Jurado, DOM Cugat
  • Pendent de confirmar
  • Pendent de confirmar
  • Pendent de confirmar


  • 21. El jurat emetrà el seu veredicte immediatament després del tast dels arrossos i, aproximadament, a les 15.15 h es durà a terme el repartiment dels premis i obsequis (estigueu atents), per gentilesa de: Amics dels Veterans i la Regalèssia, 101 Pisos, Tatay, Roquetes (vi), Vila Electrodomèstics, Garden Èlia, Espai Net, Gelateria Pros, Xarcuteria Cristóbal, Pastisseria Sàbat, Nolazco Centre de Bellesa, Polleria Imma, Peixateria Carrillo i Magatzems Mengual.

    22. NOVETAT IMPORTANT: Els primers 30 classificats (més aquells que obtinguin els mateixos punts que el 30è classificat), tindran assegurada la seva participació en el 44è Concurs d'Arrossos 2025, sempre que ho facin sota la mateixa denominació del grup i de la persona responsable d'enguany.

    23. Qualsevol concursant que no compleixi aquestes bases, serà automàticament desqualificat i podrà ser expulsat de l'activitat.

    24. L'organització resoldrà qualsevol dubte sobre el funcionament del concurs.

    25. L'organització demana als participants que evitin arribar a la zona en cotxe. En cas que sigui necessari, no es podrà accedir a la zona de focs amb cotxe des de les 7 h i fins a les 19 h. Els punts habilitats per descarregar seran els ubicats al carrer Carrasco i Formiguera amb els carrers que accedeixen a la zona de focs.

    26. L'organització recomana que, en cas de venir en cotxe, s'aparqui al pàrquing de la Renfe, que estarà habilitat pels participants en el 43è Concurs d'Arrossos 2024.