Durant 2023, en aquestes vies van morir tres persones i 12 van resultar ferides greus. El 2022 van perdre-hi la vida sis persones i va haver-hi 23 ferits greus. El 2019, abans de l'esclat de la pandèmia i amb un volum de trànsit comparable amb l'actual, va haver-hi un mort i vuit ferits greus. On s'aprecia més diferència és amb la classificació que engloba totes les víctimes d'accident: el 2019 va haver-hi 270 persones víctimes d'accident de trànsit a la B-30 i l'AP-7; el 2022, 303; i el 2023, 314.
Amb la retirada dels peatges, l'increment de l'afluència va motivar el govern i el ministeri de Transports a canviar el límit de velocitat en aquests trams i situar-lo en 100 quilòmetres per hora. Amb aquesta mesura, el que sí ha crescut és el nombre de multes per excés de velocitat interposades: l'any passat es van iniciar 149.910 expedients a la B-30 i al tram de l'AP-7; són 141.901 més que fa dos anys. La recaptació també s'ha multiplicat: s'ha passat de 701.636 euros el 2021 a 4,3 milions el 2023.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.