El Club d'Aeromodelisme ARC Sant Cugat surt en defensa del pilot denunciat pels Mossos

Ha estat denunciat per volar un dron a una alçada superior a la permesa i interferir en la trajectòria d'un helicòpter policial


  • Comparteix:

Joan Rombaut en una imatge d'arxiu / Foto: Cugat Mèdia

Joan Rombaut en una imatge d'arxiu / Foto: Cugat Mèdia

El Club d'Aeromodelisme ARC Sant Cugat defensa el pilot santcugatenc Joan Rombaut, que ha estat denunciat pels Mossos d'Esquadra per fer volar un dron a una alçada superior a la legalment permesa i interferir en la trajectòria d'un helicòpter policial. Segons ha informat el cos de seguretat, els fets es van produir l'11 de maig passat quan un dels helicòpters dels Mossos tornava d'un servei i començava la maniobra d'aproximació a l'aeroport de Sabadell, on es va trobar amb un dron volant per sobre de l'aeronau policial, obligant l'helicòpter a fer una maniobra evasiva per ampliar la distància de seguretat. Des del club santcugatenc, però, mantenen que aquests fets van tenir lloc a Sant Cugat, que es tractava d'un avió de radiocontrol i que en cap moment va existir perill de colisió. De fet, recorden que tracta d'un pilot experimentat, esportista d'alt nivell i campió en reiterades ocasions de la seva modalitat (F3A).

Tot i així, els Mossos mantenen que, tot i que el vol de l'avió de radiocontrol tenia els permisos per operar a la zona, va superar amb escreix l'alçada màxima legal permesa per aquestes aeronaus, que està fixada en 120 metres d'alçada sobre el terreny. Des del club consideren que pot haver un error de precisió per part de l'helicòpter dels Mossos, ja que l'alçada de vol la indiquen sobre el nivell del mar i existeix una diferència entre l'altitud de vol i la del camp de vol.

Segons el comunicat del club, el pilot de l'avió de radiocontrol estava entrenant per als propers concursos nacionals, europeus i internacionals. Joan Rombaut és pilot d'F3A, una modalitat internacional "d'altíssima precisió de vol" amb maniobres molt complicades que no permet l'ús d'altímetre, fet pel qual el pilot no disposava d'aquesta eina. Per això, ha explicat el president del Club d'Aeromodelisme, Xavier Torradas, és poc probable que estigués volant per sobre dels 100 metres sobre el terreny, ja que a aquesta alçada no tenen una imatge real de les maniobres. De fet, assegura, en 40 anys d'història mai s'havien trobat amb una incident així.

Rombaut, ha concretat l'entitat, vola des que tenia 8 anys i suma més de 20 anys d'experiència. Ha estat quatre vegades campió nacional de la seva modalitat, va ser el número 10 en competició internacional i forma part del 'top 10' mundial. A més, és pilot privat d'avioneta.

A més, l'entitat també recorda que el Club d'Aeromodelisme disposa d'una carta operacional amb l'Aeroport de Sabadell i la torre de control.

De moment, ara, els Mossos informaran dels fet a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), que és l'autoritat competent en la matèria. El pilot podria ser sancionat amb una multa d'entre 60 i 225.000 euros.







Xavier Torradas

No podem afirmar res perquè l'aparell de vol no porta telemetria, però sabem segur que per l'experiència del pilot no hauria d'estar volant per sobre dels 100 metres sobre el terreny perquè no té una visió real de les maniobres que està realitzant per al concurs.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.