Les obres del pont per a vianants i ciclistes sobre l'AP-7 a Can Sant Joan haurien de començar a principis de 2024
Tindrà un cost de 2,5 milions, que pagarà l'Àrea Metropolitana, tal com ha explicat l'alcaldessa al programa 'Línia directa'
Publicat el 28/abr/22 per Albert Solé
El pont per a vianants i ciclistes que enllaçarà el barri de Volpelleres i Can Sant Joan per sobre l'AP-7 serà una realitat a finals de 2024, amb previsió, per part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que les obres comencin a principis d'aquell mateix any. Aquest pont forma part del Pla de Sostenibilitat Ambiental de l'AMB i tindrà un cost de 2,5 milions d'euros. L'alcaldessa, Mireia Ingla, en va parlar al programa 'Línia directa' del districte Centre Oest, a pregunta de la presidenta de l'AFA de l'escola Thau, Ariana Cornet. Ingla va explicar que aquesta actuació forma part del pla per pacificar els entorns escolars.
L'AMB ha explicat a Cugat Mèdia quin és l'estat concret del projecte d'aquest pont sobre l'AP7, que va començar com una obra municipal, però que posteriorment es va incorporar al Pla de Sostenibilitat Ambiental que l'AMB va aprovar a finals del 2020 per finançar els projectes amb mirada mediambiental, que comptava amb 110 milions d'euros. El pont de l'AP7 de Sant Cugat en costarà exactament 2.451.384, i actualment es troba en la fase de redacció del projecte. La licitació de les obres està prevista per a l'estiu de 2023, i l'inici de la construcció per a principis de 2024.
Aquest pont sobre l'AP7 s'endú la meitat dels quasi 5 milions (4,9) que rebrà Sant Cugat d'aquest pla de sostenibilitat de l'AMB. Així està previst repartir aquests diners, tot i que l'AMB avisa que les xifres concretes poden variar una mica, tot i que no el total, que serà de 4,9 milions d'euros:
Canvi d'hàbits
"Volem anar cap a una ciutat amb uns entorns escolars pacificats on els alumnes puguin desplaçar-se amb bicicleta o patinet. Tot passa per uns canvis d'hàbits, que a vegades són complicats. Els ajuntaments hem de fer els acompanyaments a poc a poc, i per això calen inversions", ha explicat Ingla quan li han preguntat per l'estat d'aquest pont des de l'AFA del Thau, per poder evitar haver d'agafar el cotxe.
Freqüència d'autobusos
En la mateixa línia, Cornet també li ha demanat a l'alcaldessa més freqüència de pas dels autobusos urbans que van fins al Thau, en especial a les hores punta d'entrada i sortida dels infants. La solució d'aquest cas també passa per l'Àrea Metropolitana, ha explicat Ingla: "Estem negociant amb l'AMB perquè la gestió del transport urbà de Sant Cugat passarà a les seves mans. Estem acabant el conveni, amb el qual canviarem tota la flota d'autobusos perquè siguin elèctrics o híbrids, i ens replantejarem totes les línies, les freqüències i les rutes. Estem en un punt d'inflexió i ens n'hem de sortir entre tots, i nosaltres estem en el punt de mira i hem d'estar a l'altura. Però entre tots haurem de tenir una mica de paciència".
Malgrat això, l'alcaldessa ha fet autocrítica: "Si demanem a tothom un esforç per evitar el cotxe privat, nosaltres hem de donar l'alternativa del transport públic, i aquesta és una gran mancança que tenim en general les ciutats".
RECUPERA EL PROGRAMA 'LÍNIA DIRECTA' DEL CENTRE OEST SENCER AQUÍ
DECLARACIONS
Mireia Ingla
Costarà uns 2,5 milions d'euros, és una obra important i necessita el seu temps.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Mireia Ingla
Si demanem a tothom un esforç per evitar el cotxe privat, nosaltres hem de donar l'artenativa dels transport públic. I aquesta és una gran mancança que tenim en general les ciutats.
Your browser doesn’t support HTML5 audio