Xavier Bonal (doctor en Sociologia): 'El confinament ha agreujat la desigualtat educativa'

Bonal ha explicat al cicle 'Enraonar' les conseqüències del confinament a la desigualtat educativa


  • Comparteix:

Xavier Bonal durant la xerrada / Foto: Cugat Mèdia

Xavier Bonal durant la xerrada / Foto: Cugat Mèdia

El catedràtic de Sociologia i professor de la UAB Xavier Bonal s'ha trobat amb una 'situació inèdita' arran de la pandèmia i el confinament, ja que a banda de detectar efectes negatius en l'aprenentatge general dels alumnes, afirma que també ha afectat en les desigualtats d'aquest aprenentatge. Tot plegat ho ha explicat aquest dilluns en una xerrada del cicle 'Enraonar,' que centra aquesta edició en l'ensenyament. El ponent ha basat la conferència en la seva recerca feta en situació 'd'emergència social', en la qual va recollir dades sobre com van portar el tancament escolar les famílies.

Bonal ha parlat també sobre com ha estat l'actuació de la política educativa respecte a aquesta problemàtica, i ha criticat la seva "ineficàcia". El sociòleg afirma que la desigualtat educativa és un problema que "s'arrossega malgrat la tornada a les aules", i que "els efectes sobre la desigualtat en l'aprenentatge romanen al temps".

Aquesta és la tercera de les set xerrades del cicle 'Enraonar', organitzat per l'Ajuntament de Sant Cugat, que reflexiona sobre temes educatius. La ponència es podrà veure íntegra aquest dimecres al web de Cugat Mèdia.

Següents xerrades

  • 14 de març. 'L'impacte de les pantalles a l'educació'. Ponent: Liliana Arroyo, doctora en Sociologia per la UB.
  • 21 de març. 'Jo aprenc, tu aprens, nosaltres aprenem. Què ens ha deixat el projecte de transformació educativa Escola Nova 21?'. Ponent: Eduard Vallory, doctor en Ciències Polítiques i Socials de la UPF.
  • 28 de març. 'El compromís i el gust d'Educar'. Ponent: Fathia Benhammou, mestra especialitzada en Educació Infantil.
  • 25 d'abril. El compromís i el gust d'Educar. Ponent: José Manuel del Pozo, doctor en Filosofia de la UB.



  • Xavier Bonal

    Hem tret les conclusions que malauradament, i com era d'esperar, el confinament agreuja la desigualtat educativa. Genera processos d'acumulació de desigualtat i de desaprenentatge, i malauradament les polítiques públiques, i les polítiques educatives en particular, no han sabut respondre amb prou celeritat. Tot i que s'han fet molts coses, i moltes s'han fet bé, no podem oblidar que això ha passat i que això s'arrosega.



    • Comparteix:

    OPINA

    Identifica't per comentar aquesta notícia.

    Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

    Avís important

    Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

    Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

    No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

    Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.