Una solució a la bretxa digital: el Servei d'Acompanyament Digital de Sant Cugat

L'Ajuntament, conjuntament amb la cooperativa social Actua, ajuden a gestionar els tràmits virtuals a persones sense coneixements


  • Comparteix:

La pandèmia de la Covid-19 ha fet que moltes de les gestions i tràmits amb les administracions s'hagin derivat a un format digital, on les pàgines web i les aplicacions mòbils han agafat tot el protagonisme. Des de l'Ajuntament de Sant Cugat s'ha impulsat el Servei d'Acompanyament Digital on, a través de la cooperativa social santcugatenca Actua, s'ofereix un servei per ajudar a gestionar molts dels tràmits digitals de manera presencial a aquelles persones que no tenen els coneixements per fer-ho.

El tècnic del Servei d'Acompanyament Digital i membre de la cooperativa social Actua Jan Monner explica que la idea d'aquest servei sorgeix de la detecció que molts usuaris dels Serveis Socials municipals no tenien les eines i els coneixements per gestionar els tràmits digitals. Monner afegeix que, a causa de la implantació del certificat Covid, el volum de sol·licituds al Servei d'Acompanyament Digital s'ha vist incrementat. Actualment, s'estan atenent 130 persones per trimestre, aproximadament.

La tinenta d'alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Núria Gibert, ha afirmat que és un servei "per a totes les edats", ja que no només es tracta de saber fer ús de les noves tecnologies, sinó també s'han d'entendre els tràmits administratius.

Cugat Mèdia també ha parlat amb una de les usuàries del servei, Reyna Pérez, que l'ha qualificat "d'excel·lent". "M'ha ajudat força amb coses que no sabia sobre la feina", ha relatat.

Per sol·licitar cita s'ha de trucar o enviar un missatge de Whatsapp al telèfon 689 20 40 73. Tota la informació del Servei d'Acompanyament Digital es pot trobar en aquest enllaç.








Jan Monner

Ens vam adonar que hi havia un problema, ja que les entitats públiques com l'Ajuntament de Sant Cugat o el SEPE van posar els tràmits en línia i vam detectar que una gran part de la població no tenien els recursos ni els coneixements per realitzar aquests tràmits.

Jan Monner

Ens hem trobat que el certificat covid només es pot obtenir de manera digital. Per tant, la gent gran, lògicament, no tenen els coneixements per aconseguir el certificat.

Núria Gibert

És útil per a totes les franges d'edat. Evidentment, les generacions que són nadius tecnològics tenen més facilitat per entendre uns codis, però també és cert que poden no entendre la lògica d'un tràmit administratiu.

Reyna Pérez

Excel·lent, sense problemes. M'han ajudat molt amb coses que no sabia sobre treball. M'han ajudat a donar-me d'alta en llocs que tampoc coneixia.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.