Els síndics de greuges del país es conjuren contra la bretxa digital entre administració i part de la ciutadania

El Fòrum de Síndics i Síndiques de Catalunya ha presentat a Valldoreix l'informe 'Digitalització i drets de la ciutadania'


  • Comparteix:

El síndic de greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio / Foto: Cugat Mèdia

El síndic de greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio / Foto: Cugat Mèdia

La crisi de la Covid-19 ha posat de manifest que existeix una escletxa entre una part de la ciutadania i l'accés a l'administració digital. Això ha motivat els síndics de greuges i defensors locals de Catalunya a tirar endavant un estudi que ha de servir de 'punt de partida per reflexionar i trobar un punt mig' per 'desactivar un cercle viciós' que sovint deixa persones de banda. El Fòrum de Síndics i Síndiques de Catalunya ha presentat aquest dijous a la sala de plens de l'EMD de Valldoreix l'informe 'Digitalització i drets de la ciutadania', un document que aposta perquè entre la presencialitat i la virtualitat hi hagi sempre un suport personal.

Es tracta d'un informe elaborat conjuntament pels síndics de Vilanova i la Geltrú, Cornellà del Llobregat, Vic, Gavà i, també, Sant Cugat del Vallès. El defensor local de la ciutat, Ramon Palacio, ha reflexionat que la normativa vigent és "garantista", però parcialment, ja que sobretot ho és amb l'administració i no pas amb la ciutadania. "Amb l'informe es demana una revisió en funció de l'evolució del món en aquest sentit perquè no es perdin drets de les persones", ha reflexionat.

Palacio ha anat més enllà i ha repassat com els condicionants culturals, econòmics i tecnològics poden contribuir a eixamplar l'escletxa digital. En aquest sentit s'ha pronunciat el vicepresident de la Fundació.cat i exdegà del Col·legi de Telecomunicacions de Catalunya, Carles Salvadó, que ha ofert una ponència amb motiu de la presentació de l'informe. Considera que la digitalització pot contribuir a agilitzar el servei, però que això és "compatible" amb seguir atenent aquelles persones sense recursos el línia. "No es pot quedar ningú despenjat", ha apuntat, tot apuntant a què "no hi ha excuses, ni econòmiques ni tecnològiques".

Ha tancat l'acte la tinenta d'alcaldia de Bon Govern, Transparència, Participació i Barris, Lourdes Llorente, que ha celebrat el compromís dels defensors locals per fer combatre la bretxa digital. En tot cas, ha assenyalat que "automatitzar no és digitalitzar", i ha subratllat la importància de fer-ho tot més fàcil a la ciutadania. En aquest sentit, ha reflexionat sobre la necessitat que tant els tràmits com el llenguatge que s'utilitzi sigui més senzill per arribar a tothom. A més, considera que la digitalització ha d'esdevenir una oportunitat per estrènyer la relació entre l'administració i la ciutadania.




Ramon Palacio

El que es demana és que les problemàtiques culturals, tecnològiques i econòmiques es tinguin en compte a nivell operatiu i legislatiu.

Lourdes Llorente

Comencem per un llenguatge clar i per procediments simplicats perquè els tràmits digitals siguin més senzills.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.