
El debat sobre el finançament del manteniment de les infraestructures encara està obert / Foto: Cugat Mèdia
També seguiran en vigor els 345 quilòmetres de peatges a l'ombra, que consisteixen en el pagament que fa el Govern via pressupostos a l'empresa que gestiona la infraestructura en funció del nombre de vehicles que hi circulen. Les vies que es financen d'aquesta manera són: la C-25 (Eix Transversal); la C-17; la C-16 de Manresa a Berga; la C-15 de Vilanova i la Geltrú a Manresa; la C-14 de Reus a Alcover; i la C-65 de Maçanet a Platja d'Aro. La concessió d'aquesta modalitat de peatges, que corresponen a l'empresa Cedinsa i al grup Iridium, expiraran entre el 2038 i el 2041.
Debat sobre el manteniment
De moment els costos de manteniment de les infraestructures es pagaran de moment amb els pressupostos, però encara s'està estudiant quina serà la solució a llarg termini. Es proposen les opcions d'aplicar un sistema de pagament per ús que vagi en funció de la distància recorreguda, o de fer servir el sistema de la vinyeta, que consisteix en una tarifa plana anual que ja fan servir alguns països europeus.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.