Interior del comboi / Foto: FGC
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat durant la presentació de la nova màquina que el tren estarà en període de proves durant sis mesos, i que després FGC rebrà dues unitats cada mes fins arribar a la quinzena prevista. La inversió prevista és de 99,5 milions d'euros.
Calvet, que ha subratllat que un cop tots els combois entrin en servei FGC assolirà freqüències de pas com les del Metro, ha defensat la millora del transport públic com a "part fonamental del repte generacional que és la lluita contra el canvi climàtic".
Amb els nous combois el servei de transport ferroviari de la Generalitat en tindrà 61 en funcionament, que permetran passar de 80 a 110 milions de viatgers anuals, segons els càlculs que ha expressat Calvet.
Vista exterior del nou tren / Foto: FGC
Aquesta actuació forma part, a la regió metropolitana de Barcelona, "d'una cartera de grans projectes, com la millora de la línia Llobregat - Anoia", amb actuacions que sumaran 1.000 milions en 10 anys, ha anunciat el conseller, atès que és "una línia que necessita molta inversió per posar-la al dia".
Un altre gran projecte és la unió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia, mitjançant el perllongament de l'L8, entre plaça d'Espanya i Gràcia, pressupostada en 400 milions. Tot plegat amb l'objectiu d'arribar als 240 milions de viatges anuals el 2026.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.