El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha recordat que els municipis de més de 50.000 habitants estaran obligats a disposar d'una Zona de Baixes Emissions el 2023 i que Sant Cugat s'ha volgut avançar per fer-ho "sense presses" i amb "pedagogia" per adaptar-se al canvi. Gallardo també ha assegurat que la de Sant Cugat "no és tan agressiva" com en d'altres ciutats i que han mirat de tenir en compte les diferents casuístiques. Això sí, ha remarcat que és una mesura "necessària" i que continuaran en oferir alternatives de transport, tant amb els aparcaments dissuassoris i els busos llançadora, a l'avinguda de Roquetes -ja en funcionament- i a la carretera de Rubí, com en la millora de les línies i de la flota d'autobusos, conjuntament amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), qui té la competència.
Des de l'Assemblea pel Clima de Sant Cugat alerten que la mesura no comportarà el canvi "necessari" de la mobilitat a la ciutat. Ho ha explicat a Cugat Mèdia un dels seus membres, Joan Casanova, que també considera que aquesta normativa tindrà unes repercussions de classe, ja que les persones afectades s'hauran de comprar cotxes nous i això només beneficiarà, assegura, la indústria automobilística. D'altra banda, les persones afectades amb qui ha pogut parlar Cugat Mèdia reclamen alternatives, principalment per a gent que no té recursos i necessita el cotxe eventualment.
Joan Casanova
Aquesta mesura no està traient de la ciutat un gran gruix de cotxes, que és el que creiem que hauria de passar, perquè necessitem un canvi radical de la mobilitat. I, d'altra banda, creiem que això té repercussions de classe importants. No restringeix l'ús del cotxe, el sistema, la indústria i el consum automobilístic seguirà funcionant.
Yago Alonso i Reyes Núñez
Ho trobo molt malament per gent que no té recursos ni diners, amb l'actual crisi, per haver-se de comprar un cotxe. / Em sembla molt bé tot el que sigui afavorir la circulació a peu o amb bici, però no m'agrada que es plantegi com una guerra contra el cotxe, perquè hi ha gent que el necessita.
José Gallardo
Ho hem volgut fer sense presses, explicant-ho el millor possible, per això tenim aquests sis mesos de moratòria. Tenim comptabilitzats uns 55.000 vehicles a Sant Cugat, dels quals segons la DGT no tenen etiqueta ambiental. Però nosaltres hem fet un estudi amb les nostres càmeres i hem detectat que, en moviment, afectarà aproximadament el 7% del parc mòbil de Sant Cugat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.