Sant Cugat posarà en marxa, previsiblement l'any que ve, una prova pilot per evitar que els camions i furgonetes de repartiment entrin al centre, a la Zona de Baixes Emissions. L'Ajuntament habilitarà un magatzem de ciclologística, a l'avinguda de Ragull, on hi haurà mercaderies petites que traslladaran bicicletes o tricicles de càrrega a comerços i particulars del centre. La intenció és fer balanç, al cap d'uns mesos, del funcionament del projecte, subvencionat en gran part per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per ampliar-lo a d'altres espais i amb mercaderies més grans.
Ho ha explicat a Cugat Mèdia el regidor de Mobilitat i Transport, José Gallardo, que ha argumentat que la idea és facilitar que l'últim quilòmetre per repartir aquests productes es faci d'una manera més sostenible i, per aquest motiu, se situarà el magatzem al límit de la Zona de Baixes Emissions i prop d'un carril bici. Els camions i furgonetes que no disposin d'etiqueta ambiental de la DGT tenen una moratòria d'un any des de l'entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions i, per tant, podran circular per aquesta àrea sense ser sancionats fins al maig del 2022. Els que ho facin pel polígon de Can Magí disposen de cinc anys de moratòria.
La prova pilot es farà amb comerços que participin de manera voluntària de la iniciativa, amb qui la tinença d'alcaldia responsable ja hi està parlant, segons expliquen des de l'Ajuntament. Gallardo és optimista de cara al funcionament d'aquest projecte, que ja s'ha posat en marxa en d'altres ciutats tant de l'Estat com europees.
A més, el govern està estudiant incloure en aquesta iniciativa la distribució de missatgeria a tots els edificis municipals. El pressupost que es destinarà a la prova és de 110.900 euros, dels quals l'AMB en posa el 90% i l'Ajuntament el 10% restant.
L'objectiu, si el balanç és positiu, és ampliar-ho poc a poc i "fer pedagogia" perquè al centre de la ciutat hi hagi, només, vehicles de transport sostenible i vianants.
Aquesta prova pilot serà per coses petites, que es puguin traslladar amb Cargo Bike. Volem utilitzar un punt que estigui just al límit de la Zona de Baixes Emissions, prop d'un carril bici per connectar ràpidament amb el centre i, per tant, fer aquesta última milla d'una manera sostenible i evitar que els vehicles contaminants hi entrin.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.