L'Ajuntament vol que Sorea actuï d'ofici en els casos on s'hagi produït 'una facturació inapropiada'

La concessionària del servei d'aigua a Sant Cugat farà un mostreig per analitzar les queixes rebudes de les factures emeses durant l'estat d'alarma


Temes relacionats

Sorea revisarà cas per cas les reclamacions per les facturacions fetes durant l'estat d'alarma ( 2/set/20)


  • Comparteix:

Veïns de Sant Cugat s'han trobat factures d'aigua que no s'ajusten a la realitat / Foto: Cugat Mèdia

Veïns de Sant Cugat s'han trobat factures d'aigua que no s'ajusten a la realitat / Foto: Cugat Mèdia

L'Ajuntament de Sant Cugat ha demanat a la concessionària del servei municipal d'aigua, Sorea, que retorni als usuaris els diners facturats de més durant l'estat d'alarma. L'alcaldessa, Mireia Ingla, i el primer tinent d'alcaldia, Pere Soler, s'han reunit amb la companyia, que s'ha compromès a elaborar un estudi al respecte d'aquestes alteracions. Des del govern han reclamat a Sorea que s'actuï d'ofici en els casos on s'evidenciï 'una facturació inapropiada'.

En un comunicat, l'alcaldessa subratlla la necessitat de 'garantir els drets dels usuaris de la ciutat i que, en cas que hi hagi hagut un greuge, puguin cobrar els diners que van abonar de més'. Sorea i l'Ajuntament es tornaran a reunir properament per posar sobre la taula el resultat de l'anàlisi i per decidir els següents passos.

Facturacions que 'no s'han ajustat' a la realitat
La companyia ha explicat que durant l'estat d'alarma no es podien realitzar lectures dels comptadors i, per tant, van realitzar lectures estimades tenint com a referència el mateix període de 2019. Sorea reconeix que amb aquesta operació s'han produït casos on l'estimació 'no s'ha ajustat', tot i que subratlla que 'la majoria' sí que han estat properes a la realitat.

Aquest dimecres la concessionària emetia un comunicat on es comprometria a revisar les reclamacions en un període de 10 dies des que es faci la presentació per part de l'usuari. Sorea indicava que les comprovacions no es poden realitzar automàticament i que, per tant, les revisions s'han de fer 'de forma personalitzada' perquè 'cada cas individual té supòsits diferents'. Si finalment es detecta un error, 's'ajustarà la facturació i es repartirà el consum real proporcionalment entre els períodes afectats'.

Aquells usuaris que considerin que hi ha irregularitats en les factures poden sol·licitar una revisió per internet o fent una trucada als telèfons de consulta i cita prèvia (93 495 35 40 o 900 405 070).



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.