El regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, José Gallardo, també ha posat en valor aquests plans i ha recordat a les empreses que es tracta d'una inversió i no d'una despesa. Gallardo ha demanat la col·laboració de companyies, grans, petites i mitjans, però també comerços, centres escolars i famílies. En definitiva, una aposta per un canvi d'hàbits que l'administració ha d'acompanyar amb alternatives al vehicle privat.
La mobilitat a Sant Cugat
El cas de Sant Cugat, que el regidor ha plantejat i el cap de Mobilitat de l'Ajuntament, Albert Muratet, ha detallat, comporta complicacions específiques. Primer per la seva ubicació, a uns 15 quilòmetres de Barcelona i a uns 15 quilòmetres de Sabadell i de Terrassa, i també per les vies que hi passen: l'AP-7, per on passen més de 100.000 vehicles cada dia pel tram que afecta el municipi i els túnels de Vallvidrera, amb un trànsit diari de 35.000 vehicles. A més, és una de les ciutats que ha crescut més en població en els darrers anys.
També hi ha les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), amb uns vuit milions de viatgers a l'any, i l'estació de Rodalies RENFE, que des de l'Ajuntament reconeixen que ha de millorar en freqüència.
Una millora que també s'ha de fer efectiva a la xarxa d'autobusos de la ciutat que, tot i que arriben a tots els punts del municipi, segons Gallardo 's'han de reformular perquè siguin realment útils' i una alternativa real al vehicle privat. Aposten per incorporar més busos híbrids i, en la mesura del possible, elèctrics i millorar l'aplicació per a mòbils StQBus. Des de fa anys, a la ciutat, especialment al centre, s'ha prioritzat el vianant i la bicicleta, amb la instal·lació d'una xarxa de carrils bici que, segons expliquen des de l'Ajuntament, també ha de millorar en connectivitat. Tot plegat per garantir les exigències europees en matèria de contaminació i revertir la tendència climàtica en la mesura del possible.
José Gallardo
És un problema que no només pot solucionar l'administració. Cal la col·laboració d'empreses, del comerç, de les escoles, de les famílies. És complicat i hi ha molts factors a tenir en compte. Si no canviem hàbits i rutines, això no ho canviarem.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.